a má iba povinné zmluvné poistenie
* Asistenčná služba mu pomôže odtiahnuť vozidlo. Bezplatné odtiahnutie je limitované napríklad sumou dvetisíc korún alebo maximálne 50 kilometrov od miesta nehody. Nad tento limit si musí motorista platiť odtiahnutie sám.
* Služba zabezpečí bezplatné uschovanie vozidla, ale väčšinou len na pár dní.
* Opravu vozidla si musí vodič hradiť sám, pretože poisťovňa z povinného zmluvného poistenia hradí opravu vodičovi, ktorý nezavinil nehodu. Asistenčné služby a limity vždy závisia od konkrétnej poisťovne a typu poistenia. Pri nadštandardnom povinnom zmluvnom poistení sú limity vyššie, asistenčná služba v niektorých prípadoch zabezpečí napríklad aj dopravu vodiča vlakom alebo nocľah na mieste nehody. Každá poisťovňa má však svoje limity a pravidlá na každý typ poistenia, ktoré motorista dostane v brožúrke spolu s poistením.
Na čo má vodič nárok, ak spôsobil dopravnú nehodu a má havarijné poistenie
* Aj pri havarijnom poistení sú väčšinou limity napríklad na odtiahnutie vozidla alebo počet nocľahov v zahraničí. Ale poisťovňa zabezpečí opravu vozidla. O mieste opravy nebude rozhodovať majiteľ auta, ale poisťovňa. Pracovníci asistenčnej služby sa skontaktujú s likvidátormi poisťovne, v ktorej je auto poistené, a tí rozhodnú, či auto opravovať na mieste v zahraničí, alebo ho doviezť na Slovensko a ako ho doviezť.
* Ak bude vozidlo po nehode v servise viac ako osem hodín, asistenčná služba motoristovi zaisťuje ubytovanie v hoteli na nevyhnutný čas (v zahraničí väčšinou dve noci), uhradí návrat vodiča domov alebo pokračovanie v ceste - buď náhradným vozidlom (to však poisťovne nezvyknú zabezpečovať na viac ako dva dni), alebo vlakom druhej triedy.
* Ak auto opravujú v zahraničí viac ako týždeň, asistenčná služba zabezpečí a zaplatí dopravu vodiča, aby si mohol vyzdvihnúť auto. - Ak je auto vhodné už len na zošrotovanie, asistenčná služba zošrotovanie auta vybaví.
* Aj pri havarijnej poistke platia limity, ktoré má každá poisťovňa svoje - na odtiahnutie auta, na počet nocľahov. Existuje však niekoľko typov poistenia, pri nadštandardnom poistení sú aj omnoho vyššie ponuky, napríklad návrat domov môže poisťovňa zabezpečiť aj lietadlom v ekonomickej triede.
Na čo má vodič nárok, keď nehodu spôsobil iný motorista
* Na to isté, čo v predchádzajúcich bodoch, ale poisťovňa v takýchto prípadoch ešte zabezpečuje pomoc, aby motoristovi preplatila škodu poisťovňa toho vodiča, ktorý nehodu zavinil.
Ostatné rady
* Poisťovne vo všeobecnosti radia nenechávať auto v zahraničí bez konzultácie s asistenčnou službou. Pred výjazdom do zahraničia sa treba informovať, či asistenčné služby fungujú pre všetky krajiny v Európe. Väčšina asistenčných služieb funguje napríklad aj v Turecku, ale môže sa stať, že na Ukrajine, v Moldavsku či Bielorusku nefungujú.
* Pri nehode operátor asistenčnej služby potrebuje zistiť meno a priezvisko vodiča, čo sa stalo, presné miesto nehody, telefónne číslo, z ktorého vodič volá, typ auta a číslo, prípadne číslo podvozku auta. Niektoré asistenčné služby zabezpečujú aj telefonické tlmočenie a právne rady pri uväznení po nehode.
* Asistenčné služby sa zväčša nedajú kombinovať - ak majiteľ auta chce ubytovanie, poisťovňa mu nemusí hradiť cestu domov. Ak chce ísť majiteľ vozidla domov, poisťovňa nemusí hradiť ubytovanie.