Kapacita školského webu je obmedzená

Už sa nemôže stať, že by niektorá škola nemala počítač. Vlani ich totiž dostali všetky, a to prostredníctvom projektu Počítače pre školy. Ján Majsniar, riaditeľ Základnej a materskej školy v Žiline - Závodí nás však upozornil na problém, ktorý nevie ...

Už sa nemôže stať, že by niektorá škola nemala počítač. Vlani ich totiž dostali všetky, a to prostredníctvom projektu Počítače pre školy. Ján Majsniar, riaditeľ Základnej a materskej školy v Žiline - Závodí nás však upozornil na problém, ktorý nevie vyriešiť. "Slovak Telecom sa pri dodávke počítačov písomne zaviazal, že školám poskytne webový priestor v rozsahu 200 megabitov. V skutočnosti však poskytli len 40 až 50 MB priestoru," hovorí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Majsniar sa už niekoľko týždňov snaží zistiť, v čom je problém. "Bojujeme s byrokraciou, až s drzosťou zamestnancov Telecomu, ktorí sa vyhovárajú jeden na druhého. Vysvetlenie nám nevie podať nik," rozčuľuje sa.

SkryťVypnúť reklamu

Nám sa podarilo zistiť, v čom je problém. "Služby, ktoré poskytujeme, sú v súlade so zmluvou, ktorú sme so školami podpísali," informovala nás Dana Schrenkelová zo Slovak Telecomu. Upozornila nás na článok, v ktorom sa hovorí, že školám poskytnú webový priestor veľkosti 200 MB, s agregáciou 1:5.

"Agregácia znamená rozdelenie a následné vyťaženie prenosového kanála, v tomto prípade konkrétne v pomere 1:5. Znamená to, že sme sa zmluvne zaviazali poskytnúť 200 MB webový priestor rozdelený piatim užívateľom, teda každá škola má minimálne 40 MB webový priestor," vysvetlila s tým, že sťažnosť riaditeľa je teda neopodstatnená.

Výhodou agregácie je podľa nej možnosť poskytnúť nevyužitý webový priestor. "Ak niektoré školy priestor pre svoje webové stránky zatiaľ nevyužívajú, môže sa flexibilne použiť pre školy, ktoré sú aktívnejšie a potrebujú ho viac," povedala Schrenkelová.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa nej bol problém pravepodobne spôsobený nedostatočnou komunikáciou medzi Ústavom informácií a prognóz školstva (ÚIPŠ) a školami, o rozsahu poskytovaných služieb Slovak Telecomom.

Roman Baranovič z oddelenia Infovek na ÚIPŠ si však myslí, že chyba sa zrejme stala aj na druhej strane. "Slovak Telecom máva rezervy v plnení svojich zmluvných povinností, a nie vždy máme páky ich k tomu donútiť. Nechceme však problémy riešiť bojovou cestou, zatiaľ sme vždy uprednostnili aktívnu spoluprácu." (sr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 549
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 246
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 010
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 087
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 936
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 828
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 440
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu