Zlé dievčatá - chcú byť tvrdé ako muži

Agresívne a násilnícke dievčatá so sklonom k zaháľaniu a komandovaniu. To je stále výraznejšia podoba dnešných dospievajúcich dievčat v Taliansku - ale nielen tam, píše taliansky denník la Repubblica. Chcú sa mať stále lepšie, stotožňujú sa s partiami ..

Agresívne a násilnícke dievčatá so sklonom k zaháľaniu a komandovaniu. To je stále výraznejšia podoba dnešných dospievajúcich dievčat v Taliansku - ale nielen tam, píše taliansky denník la Repubblica. Chcú sa mať stále lepšie, stotožňujú sa s partiami podobných vrstovníkov a majú tendenciu ovládať. A ak využijú svoju ženskosť, tak obyčajne len ako zbraň na dosiahnutie vodcovskej pozície. Sú to jednoducho bad girls, zlé dievčatá. Dospievajúce dievčatá čím ďalej tým viac napodobňujú mužské modely správania,

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Sú to noví tyrani," opisuje súčasné talianske dievčatá Carlo Buzzi, docent tridentskej univerzity, na základe prieskumu, v ktorom sledoval 1247 dievčat. "Dnešné dievčatá napodobňujú vzory mužského správania. Pre partie, do ktorých sa začleňujú, je charakteristický nárast konzumácie návykových látok, od marihuany po ďalšie drogy vrátane alkoholu," vysvetľuje doktor Buzzi vo svojej pripravovanej knihe Ako sa mladí ľudia stávajú dospelými.

Rozdiel medzi mužským a ženským správaním sa stále výraznejšie zmenšuje, a to aj vo vzťahu dvojice. Niekdajší romantizmus nahradilo oveľa rozhodnejšie správanie smerujúce k okamžitému uspokojeniu sexuálnej túžby," hovorí docent Buzzi.

"Na všetkých stredných školách v Taliansku zaznamenávame prudký nárast lajdáctva u dievčat," hovorí Silvia Vegetti Finziová, autorka knihy Neistý vek, noví dospievajúci. "Zatiaľ čo ešte nedávno bolo pre dievčatá typické 'mäkké násilie', ktoré malo podobu vytlačenia nepohodlnej konkurentky z kolektívu, dnes neprekvapí, keď sa dievčatá rovno pobijú. Jednoducho, preberajú mužské správanie," zhŕňa Finziová.

SkryťVypnúť reklamu

V rovnakom čase, keď sa mladíci uchyľujú k psychologickej agresivite ako ohováranie, klamanie a zrada, u dievčat vidieť stále častejšie telesnú agresivitu sprevádzanú silným erotickým podtónom. "Keď sa dievčatá bijú, vzrušuje to nielen aktérky bitky, ale aj tie, ktoré sa na to dívajú," tvrdí Finziová. Skrátka, tvrdé dievča dnes už nie je ničím neobvyklým.

SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 569
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 550
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 042
  4. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 10 921
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 799
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 584
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 083
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 176
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu