Streda, 21. apríl, 2021 | Meniny má ErvínKrížovkyKrížovky

Eurá za elektrárne nezamenia za koruny

BRATISLAVA - Ministerstvo financií považuje za dostatočné zabezpečenie výnosu z predaja Slovenských elektrární tzv. prirodzený hedging. V praxi to znamená, že príjem v eurách štát nezamení na koruny, ale použije na splatenie svojich dlhov, ktoré sú ...

BRATISLAVA - Ministerstvo financií považuje za dostatočné zabezpečenie výnosu z predaja Slovenských elektrární tzv. prirodzený hedging. V praxi to znamená, že príjem v eurách štát nezamení na koruny, ale použije na splatenie svojich dlhov, ktoré sú tiež v eurách.

"Celkový objem záväzkov štátu v európskej mene je v súčasnosti viac ako dve miliardy eur. Ku kurzovej strate nedochádza, keďže štát má otvorenú opačnú devízovú pozíciu a pri akomkoľvek pohybe kurzu koruny oproti euru je strata z jednej pozície kompenzovaná ziskom z druhej pozície," povedal hovorca ministerstva financií Peter Papanek.

Skryť Vypnúť reklamu

O dodatočnom zabezpečení sa na finančnom trhu podľa Papanka zatiaľ neuvažuje. "Agentúra pre riadenie dlhu a likvidity bude monitorovať potenciálne kurzové riziko pri predaji akcií elektrární a je možné, že v budúcnosti pristúpi k využitiu niektorého za zabezpečovacích finančných nástrojov - derivátov," povedal hovorca rezortu financií. "Takýto krok však je potrebné starostlivo zvážiť, lebo eliminácia rizika veľkej hodnoty prináša veľké náklady. Okrem toho realizácia takejto transakcie môže priamo pôsobiť proti snahe NBS spomaliť posilňovanie koruny," dodal.

Podľa hovorcu ministerstva hospodárstva Maroša Havrana obrana proti kurzovému riziku nebola zakomponovaná ani do transakčných dokumentov. Havran tvrdí, že vďaka prirodzenému hedgingu je výnos zabezpečený minimálne do mája, keď sú splatné niektoré záväzky štátu v eurách. "V máji zvážime ďalší postup, keďže bude jasnejšie ako v súčasnosti, keď v procese privatizácie dôjde ku closingu, a teda vyplateniu zvyšných 70 percent kúpnej ceny za," povedal Havran. Prvých 30 percent ceny taliansky Enel vyplatí po podpise privatizačnej zmluvy na budúci týždeň. (tc)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Flexibilita, nedielna súčasť činnosti logistického providera
  2. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  3. Kúpele Sliač sa pripravujú na liečbu post- Covidových pacientov
  4. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  5. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  6. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  7. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  8. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  9. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  10. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  1. Viete ako na to, ak potrebujete silu a energiu?
  2. Viac ako polovica to zažila, hovoriť nechce nikto
  3. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  4. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  5. Kúpele Sliač sa pripravujú na liečbu post- Covidových pacientov
  6. BILLA rodičom radí, ako deťom pripraviť výživnú desiatu
  7. Investovanie sa tento rok oplatí
  8. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  9. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  10. V COOP Jednote aj počas pandémie vybavíte všetko
  1. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 25 002
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 18 797
  3. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 9 180
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 046
  5. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 7 861
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 7 380
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 365
  8. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 279
  9. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 260
  10. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky? 7 241
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu