Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

S elektrifikáciou železničnej trate na Zemplíne sa nepočíta

ZEMPLÍN - Najväčšie samosprávy v Zemplíne sú sklamané. Štát totiž v najbližších rokoch nepočíta s elektrifikáciou železničnej trate Bánovce nad Ondavou - Humenné. Podľa primátorov zemplínskych miest tento dopravný hendikep obmedzuje rozvoj celého regiónu

.

"Vzdialenosť medzi Bratislavou i zahraničím a Humenným by sa po zelektrifikovaní trate z časového hľadiska "zmenšila". Potom by sme mohli začať rokovať aj so železnicami o premávaní IC vlaku z Bratislavy až do Humenného," hovorí humenský primátor Vladimír Kostilník. Na elektrifikáciu trate sa pýtajú aj potenciálni investori, pretože prevádzka vlakov na elektrický pohon je lacnejšia.

Hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Kornélia Blašková hovorí, že pre projekty elektrifikácie je rozhodujúca intenzita dopravy. "Traťový úsek Bánovce nad Ondavou - Humenné nie je využitý natoľko, aby sme pristúpili k jeho elektrifikácii," tvrdí. Trať z Bánoviec nad Ondavou neuvažujú zmodernizovať najmä pre slabú nákladnú dopravu. Podľa železníc je z hľadiska priepustnosti využitá iba na 50 percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Pre štát v súčasnosti patrí k prioritám rozvoja železničnej infraštruktúry eurokoridor z Bratislavy cez Žilinu a Košice až do Čiernej nad Tisou. Dokončenie je naplánované na rok 2007. Najskôr po tomto dátume by mohla prísť na rad aj trať z Bánoviec do Humenného. Okrem toho železnice začali s pomocou štrukturálnych fondov elektrifikáciu úseku Zvolen Banská Bystrica a pripravujú projekt Zvolen - Fiľakovo.

Neelektrifikovaná železničná trať z Bánoviec do Humenného je dlhá 34 kilometrov. Na jej začiatku vymenia elektrický rušeň za dieselový, čo trvá asi 15 minút. Okrem toho sú elektrické rušne oproti dieselovým výkonnejšie a ekologickejšie.

Slovensko má 3660 kilometrov tratí, z toho len 1557 je elektrifikovaných. ROMAN ROKYTKA

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 044
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 33 989
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 489
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 660
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 316
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 316
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 791
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 493
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 432
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 398
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu