Piatok, 17. september, 2021 | Meniny má OlympiaKrížovkyKrížovky

S elektrifikáciou železničnej trate na Zemplíne sa nepočíta

ZEMPLÍN - Najväčšie samosprávy v Zemplíne sú sklamané. Štát totiž v najbližších rokoch nepočíta s elektrifikáciou železničnej trate Bánovce nad Ondavou - Humenné. Podľa primátorov zemplínskych miest tento dopravný hendikep obmedzuje rozvoj celého regiónu

.

"Vzdialenosť medzi Bratislavou i zahraničím a Humenným by sa po zelektrifikovaní trate z časového hľadiska "zmenšila". Potom by sme mohli začať rokovať aj so železnicami o premávaní IC vlaku z Bratislavy až do Humenného," hovorí humenský primátor Vladimír Kostilník. Na elektrifikáciu trate sa pýtajú aj potenciálni investori, pretože prevádzka vlakov na elektrický pohon je lacnejšia.

Hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Kornélia Blašková hovorí, že pre projekty elektrifikácie je rozhodujúca intenzita dopravy. "Traťový úsek Bánovce nad Ondavou - Humenné nie je využitý natoľko, aby sme pristúpili k jeho elektrifikácii," tvrdí. Trať z Bánoviec nad Ondavou neuvažujú zmodernizovať najmä pre slabú nákladnú dopravu. Podľa železníc je z hľadiska priepustnosti využitá iba na 50 percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Pre štát v súčasnosti patrí k prioritám rozvoja železničnej infraštruktúry eurokoridor z Bratislavy cez Žilinu a Košice až do Čiernej nad Tisou. Dokončenie je naplánované na rok 2007. Najskôr po tomto dátume by mohla prísť na rad aj trať z Bánoviec do Humenného. Okrem toho železnice začali s pomocou štrukturálnych fondov elektrifikáciu úseku Zvolen Banská Bystrica a pripravujú projekt Zvolen - Fiľakovo.

Neelektrifikovaná železničná trať z Bánoviec do Humenného je dlhá 34 kilometrov. Na jej začiatku vymenia elektrický rušeň za dieselový, čo trvá asi 15 minút. Okrem toho sú elektrické rušne oproti dieselovým výkonnejšie a ekologickejšie.

Slovensko má 3660 kilometrov tratí, z toho len 1557 je elektrifikovaných. ROMAN ROKYTKA

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  4. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  5. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  6. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  7. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  9. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  10. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  1. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  2. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  3. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  4. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  5. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  6. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  7. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  8. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  9. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  10. Pápež František požehnal základný kameň novej nemocnice
  1. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 6 708
  2. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 5 707
  3. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 336
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 221
  5. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 2 435
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 198
  7. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 2 018
  8. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 1 943
  9. Mayo Galuška praží extra kávu, oligarcha Hodorovský je Mr. Krach 1 939
  10. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 1 847
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu