ý mediálny kanál al-Džazíra, najmä vďaka svojmu spravodajstvu z Iraku a Afganistanu. Tento rok sa medzi päť najvplyvnejších značiek sveta nedostala Coca-Cola, ktorá väčšinou kraľuje rebríčkom s najvyššou hodnotou značky. Nebola ani v rebríčku piatich najvplyvnejších firiem v USA. Apple sa dostal na výslnie vďaka svojmu internetovému prehrávaču hudby iPod, ktorý postupne nahrádza populárny walkman od Sony. Tretie miesto patrí švédskej nábytkovej spoločnosti Ikea, ktorej obchody sú v 35 štátoch. Vysoké hodnotenie firmy Ikea je odrazom jej celosvetovej expanzie. Pred al-Džazíru sa dostal ešte reťazec kaviarní Starbucks. Na ankete sa zúčastnilo takmer 2000 odborníkov na značky vrátane manažérov a vysokoškolských pracovníkov. V ankete mali určiť, aký veľký vplyv mali značky na život ľudí. (čtk, reuters)