Vplyv skúšajú na vzorkách

Výroba reklamného spotu stojí milióny a na krátkych dvadsať-tridsať sekundových spotoch sa často pracuje aj mesiac.

„Ten, pre koho reklamný spot vyrábame, musí vedieť, akú cieľovú skupinu chce osloviť. Keď zadá napríklad od dvadsať do päťdesiat rokov, tak nám špecializovaná agentúra vyberie takúto vzorku ľudí. Stretneme sa niekde v hoteli alebo v salóniku a ukážeme im návrhy. Spotrebitelia k nim majú pripomienky. Aj o takých drobnostiach, že nie je dobré, keď otec z miestnosti zabočí doprava, ale lepšie by bolo ísť doľava. Keď sa im nepáči, že je starý, vymeníme ho za mladšieho a podobne,“ hovorí Pavol Minár z reklamnej agentúry.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Test má zistiť, či reklama prezentuje to, čo má, kde sú chyby, nedostatky. „Nedávno sme točili spot a v pôvodnom návrhu sme mali sirénu. Pri teste k nej boli výhrady - podľa respondentov znela veľmi vojensky a na Vianoce by bolo vhodné niečo iné. Testmi zisťujeme, či sa ľudia so spotom stotožnia, alebo ho skôr odmietnu. Dôležité sú testy s respondentmi aj pri prekročení určitého spoločenského tabu,“ hovorí Minár.

Po testoch realizačný tím zvažuje, kto v reklame bude účinkovať, kde sa bude nakrúcať, aké bude oblečenie. Režisér vyberie v castingu hercov. Od reklamnej agentúry dostane presne zadané, či to má byť napríklad mamička pôsobiaca jemným rodičovským dojmom, alebo razantná mamička - dračica.

„Väčšina spotov na Slovensku sa nakrúca v interiéroch. Prenájom ateliéru a stavba scény je lacnejšia ako hľadanie vhodnej lokality a doprava ľudí a techniky na miesto.“ Nakrúcanie trvá od jedného do troch filmovacích dní a potom prídu na rad triky.

SkryťVypnúť reklamu

Reklamné agentúry nikdy nemajú klientov z rovnakej oblasti. Ak jedna agentúra robí napríklad pre Slovenské telekomunikácie, nemôže robiť pre Eurotel alebo pre Globtel. (rf)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 311
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 340
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 911
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 388
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu