zástupca tej-ktorej firmy, prípadne, čo mu ponúkne. Výrobcovia ponúkajú naozaj dosť.
Potvrdzuje to aj ženský lekár z menšieho mesta: „Týždenne mám tri-štyri takéto návštevy.“ Nevidí na tom nič zlé: „Lieky sú takisto komerčný výrobok ako pomaranče. Ministerstvo registráciu povolilo, preto je to v poriadku. Išlo o veľké peniaze.“
Gynekológ nepripúšťa, že by od firiem bral nejaký úplatok alebo sa pri predpisovaní lieku rozhodoval podľa toho, kto ho navštívil: „Dnes je to tak, že ak sú na trhu tri lieky s rovnakým účinkom a každý od inej firmy, navštívia ma všetky tri.“ Zástupca ponúka lekárovi liek na podnose spolu s perami a inými suvenírmi, prípadne literatúrou, ktorá je inak veľmi drahá: „Môj obzor sa tým rozširuje.“
Školenia, ktoré sponzorujú farmaceutické firmy, sú v Tatrách, ale aj v zahraničí: „Napríklad v Dánsku, Švajčiarsku, na Kanárskych ostrovoch alebo v Spojených arabských emirátoch. Chodia tam profesori, docenti, stretnú sa tam odborníci. Obchod je až druhoradý.“ Takmer na každej prednáške predstavia nejaký liek.
Slovenské firmy (len jedna alebo dve) robia to isté: „Slovakofarma s tým začala, až keď prišla konkurencia. Dovtedy totiž pokrývala celý trh.“ (mož)