Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Dôchodkové firmy minuli pol miliardy

BRATISLAVA - Dôchodkové firmy minuli do konca novembra na reklamy vyše 550 miliónov korún. Skoro polovicu tejto sumy minuli ešte pred ...

BRATISLAVA - Dôchodkové firmy minuli do konca novembra na reklamy vyše 550 miliónov korún. Skoro polovicu tejto sumy minuli ešte pred oficiálnym možným spustením kampane. Z údajov výskumnej spoločnosti TNS SK vyplýva, že dôchodkové správcovské spoločnosti vynaložili na svoje predstavenie pred 1. novembrom okolo 220 miliónov.

"Reklamnú kampaň mohli zo zákona odštartovať od novembra 2004," tvrdí hovorca Úradu pre finančný trh Marek Kačmár. "Reklamy sa objavili aj pred týmto dátumom, no pokiaľ kampaň nesmerovala jednoznačne k produktu dôchodkovej správcovskej spoločnosti, nemohli sme ju považovať za porušenie zákona," dodal Kačmár.

Skryť Vypnúť reklamu

Suma 550 miliónov nie je zďaleka konečná. Odborníci na reklamu a marketing odhadujú, že sa objem reklamy dôchodkových firiem v médiách vyšplhá v nasledujúcich mesiacoch na dvojnásobok. "Veľkú časť peňazí spoločnosti asi minuli už hneď na začiatku, aby sa dostali do povedomia ľudí," myslí si Vojtech Dencso z firmy TNS SK.

"Celkovo by to mohla byť zhruba miliarda," predpovedá Dencso. Upozorňuje však, že meraný objem reklamy vychádza z oficiálnych tabuľkových cenníkov, a nemusí sa preto zhodovať so skutočnou sumou peňazí vložených do reklamy. Pre médiá sú totiž dôchodkové správcovské spoločnosti takými veľkými klientmi, že na reklamy dostávajú množstevné zľavy.

O budúcich penzistov bojuje reklamou osem licencovaných firiem. Jednoznačne najviac dala do reklamy do konca novembra spoločnosť Credit Suisse Life & Pensions. Na propagáciu "švajčiarskeho dôchodku" minula podľa zistení TNS SK takmer dvesto miliónov, čiže viac ako polovicu toho, koľko minuli všetci ostatní dohromady. Naopak, najmenej reklamy mali vlani do konca novembra dôchodkové firmy Sympatia-Pohoda a ČSOB.

Skryť Vypnúť reklamu

Dôchodkových zmlúv možno podpísať niekoľko

Zmluvu o dôchodkovom sporení možno podpísať s niekoľkými firmami súčasne. Sociálna poisťovňa však bude brať do úvahy len jednu zmluvu sporiteľa a dôchodkovej správcovskej spoločnosti. "Tú, ktorá k nám príde prvá," spresňuje Lýdia Výborná z tlačového oddelenia Sociálnej poisťovne. Poisťovňa má prehľad vo všetkých uzavretých zmluvách, stará sa totiž o centrálny výber príspevkov na sporenie.

Správcu úspor na dôchodok nebude možné zmeniť počas prvého roka od podpisu zmluvy. Po uplynutí ročnej lehoty bude môcť sporiteľ uzavrieť zmluvu s inou správcovskou spoločnosťou. Automaticky sa tým zruší pôvodná zmluva a začne platiť dohoda s novou spoločnosťou. Každá ďalšia zmena dôchodkovej správcovskej spoločnosti bude možná vždy po polroku. Zmena správcu dôchodkových úspor je zadarmo.

Skryť Vypnúť reklamu

Výdavky dôchodkových firiem na reklamu

firma DSS DSS PR* spolu DSS imidžová
        kampaň
Credit Suisse 80,7 114,0 194,8 mil. Sk -
ING 40,7 51,2 91,9 mil. Sk 15,5
Allianz 46,9 15,4 62,3 mil. Sk 101,2
Prvá dôchodková spol. 32,7 20,8 53,5 mil. Sk -
Aegon 49,7 3,6 53,3 mil. Sk 53,9
VÚB Generali 33,1 15,4 48,5 mil. Sk -
Sympatia-Pohoda 29,9 0,8 30,7 mil. Sk -
ČSOB 14,6 1,7 16,3 mil. Sk 12,5

*náklady pred oficiálnym štartom kampane, tzv. náklady na predstavenie spoločnosti

Zdroj: TNS SK, január - november 2004


Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  2. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  4. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Zmeny v systéme revíznych postupov
  7. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  8. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 604
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 132
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 844
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 754
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 592
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 770
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 678
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 081
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 679
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 128
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu