Dôchodkové firmy minuli pol miliardy

BRATISLAVA - Dôchodkové firmy minuli do konca novembra na reklamy vyše 550 miliónov korún. Skoro polovicu tejto sumy minuli ešte pred ...

BRATISLAVA - Dôchodkové firmy minuli do konca novembra na reklamy vyše 550 miliónov korún. Skoro polovicu tejto sumy minuli ešte pred oficiálnym možným spustením kampane. Z údajov výskumnej spoločnosti TNS SK vyplýva, že dôchodkové správcovské spoločnosti vynaložili na svoje predstavenie pred 1. novembrom okolo 220 miliónov.

"Reklamnú kampaň mohli zo zákona odštartovať od novembra 2004," tvrdí hovorca Úradu pre finančný trh Marek Kačmár. "Reklamy sa objavili aj pred týmto dátumom, no pokiaľ kampaň nesmerovala jednoznačne k produktu dôchodkovej správcovskej spoločnosti, nemohli sme ju považovať za porušenie zákona," dodal Kačmár.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Suma 550 miliónov nie je zďaleka konečná. Odborníci na reklamu a marketing odhadujú, že sa objem reklamy dôchodkových firiem v médiách vyšplhá v nasledujúcich mesiacoch na dvojnásobok. "Veľkú časť peňazí spoločnosti asi minuli už hneď na začiatku, aby sa dostali do povedomia ľudí," myslí si Vojtech Dencso z firmy TNS SK.

"Celkovo by to mohla byť zhruba miliarda," predpovedá Dencso. Upozorňuje však, že meraný objem reklamy vychádza z oficiálnych tabuľkových cenníkov, a nemusí sa preto zhodovať so skutočnou sumou peňazí vložených do reklamy. Pre médiá sú totiž dôchodkové správcovské spoločnosti takými veľkými klientmi, že na reklamy dostávajú množstevné zľavy.

O budúcich penzistov bojuje reklamou osem licencovaných firiem. Jednoznačne najviac dala do reklamy do konca novembra spoločnosť Credit Suisse Life & Pensions. Na propagáciu "švajčiarskeho dôchodku" minula podľa zistení TNS SK takmer dvesto miliónov, čiže viac ako polovicu toho, koľko minuli všetci ostatní dohromady. Naopak, najmenej reklamy mali vlani do konca novembra dôchodkové firmy Sympatia-Pohoda a ČSOB.

SkryťVypnúť reklamu

Dôchodkových zmlúv možno podpísať niekoľko

Zmluvu o dôchodkovom sporení možno podpísať s niekoľkými firmami súčasne. Sociálna poisťovňa však bude brať do úvahy len jednu zmluvu sporiteľa a dôchodkovej správcovskej spoločnosti. "Tú, ktorá k nám príde prvá," spresňuje Lýdia Výborná z tlačového oddelenia Sociálnej poisťovne. Poisťovňa má prehľad vo všetkých uzavretých zmluvách, stará sa totiž o centrálny výber príspevkov na sporenie.

Správcu úspor na dôchodok nebude možné zmeniť počas prvého roka od podpisu zmluvy. Po uplynutí ročnej lehoty bude môcť sporiteľ uzavrieť zmluvu s inou správcovskou spoločnosťou. Automaticky sa tým zruší pôvodná zmluva a začne platiť dohoda s novou spoločnosťou. Každá ďalšia zmena dôchodkovej správcovskej spoločnosti bude možná vždy po polroku. Zmena správcu dôchodkových úspor je zadarmo.

SkryťVypnúť reklamu

Výdavky dôchodkových firiem na reklamu

firma DSS DSS PR* spolu DSS imidžová
        kampaň
Credit Suisse 80,7 114,0 194,8 mil. Sk -
ING 40,7 51,2 91,9 mil. Sk 15,5
Allianz 46,9 15,4 62,3 mil. Sk 101,2
Prvá dôchodková spol. 32,7 20,8 53,5 mil. Sk -
Aegon 49,7 3,6 53,3 mil. Sk 53,9
VÚB Generali 33,1 15,4 48,5 mil. Sk -
Sympatia-Pohoda 29,9 0,8 30,7 mil. Sk -
ČSOB 14,6 1,7 16,3 mil. Sk 12,5

*náklady pred oficiálnym štartom kampane, tzv. náklady na predstavenie spoločnosti

Zdroj: TNS SK, január - november 2004


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 335
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 872
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 688
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 193
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 531
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 514
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 723
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 583
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu