Nedeľa, 28. február, 2021 | Meniny má ZlaticaKrížovkyKrížovky
DO KONCA NOVEMBRA SI DÔCHODKOVÉ SPRÁVCOVSKÉ SPOLOČNOSTI ZAPLATILI REKLAMU ZA 550 MILIÓNOV KORÚN, BOL TO LEN ZAČIATOK

Dôchodkové firmy minuli pol miliardy

BRATISLAVA - Dôchodkové firmy minuli do konca novembra na reklamy vyše 550 miliónov korún. Skoro polovicu tejto sumy minuli ešte pred ...

BRATISLAVA - Dôchodkové firmy minuli do konca novembra na reklamy vyše 550 miliónov korún. Skoro polovicu tejto sumy minuli ešte pred oficiálnym možným spustením kampane. Z údajov výskumnej spoločnosti TNS SK vyplýva, že dôchodkové správcovské spoločnosti vynaložili na svoje predstavenie pred 1. novembrom okolo 220 miliónov.

"Reklamnú kampaň mohli zo zákona odštartovať od novembra 2004," tvrdí hovorca Úradu pre finančný trh Marek Kačmár. "Reklamy sa objavili aj pred týmto dátumom, no pokiaľ kampaň nesmerovala jednoznačne k produktu dôchodkovej správcovskej spoločnosti, nemohli sme ju považovať za porušenie zákona," dodal Kačmár.

Skryť Vypnúť reklamu

Suma 550 miliónov nie je zďaleka konečná. Odborníci na reklamu a marketing odhadujú, že sa objem reklamy dôchodkových firiem v médiách vyšplhá v nasledujúcich mesiacoch na dvojnásobok. "Veľkú časť peňazí spoločnosti asi minuli už hneď na začiatku, aby sa dostali do povedomia ľudí," myslí si Vojtech Dencso z firmy TNS SK.

"Celkovo by to mohla byť zhruba miliarda," predpovedá Dencso. Upozorňuje však, že meraný objem reklamy vychádza z oficiálnych tabuľkových cenníkov, a nemusí sa preto zhodovať so skutočnou sumou peňazí vložených do reklamy. Pre médiá sú totiž dôchodkové správcovské spoločnosti takými veľkými klientmi, že na reklamy dostávajú množstevné zľavy.

O budúcich penzistov bojuje reklamou osem licencovaných firiem. Jednoznačne najviac dala do reklamy do konca novembra spoločnosť Credit Suisse Life & Pensions. Na propagáciu "švajčiarskeho dôchodku" minula podľa zistení TNS SK takmer dvesto miliónov, čiže viac ako polovicu toho, koľko minuli všetci ostatní dohromady. Naopak, najmenej reklamy mali vlani do konca novembra dôchodkové firmy Sympatia-Pohoda a ČSOB.

Skryť Vypnúť reklamu

Dôchodkových zmlúv možno podpísať niekoľko

Zmluvu o dôchodkovom sporení možno podpísať s niekoľkými firmami súčasne. Sociálna poisťovňa však bude brať do úvahy len jednu zmluvu sporiteľa a dôchodkovej správcovskej spoločnosti. "Tú, ktorá k nám príde prvá," spresňuje Lýdia Výborná z tlačového oddelenia Sociálnej poisťovne. Poisťovňa má prehľad vo všetkých uzavretých zmluvách, stará sa totiž o centrálny výber príspevkov na sporenie.

Správcu úspor na dôchodok nebude možné zmeniť počas prvého roka od podpisu zmluvy. Po uplynutí ročnej lehoty bude môcť sporiteľ uzavrieť zmluvu s inou správcovskou spoločnosťou. Automaticky sa tým zruší pôvodná zmluva a začne platiť dohoda s novou spoločnosťou. Každá ďalšia zmena dôchodkovej správcovskej spoločnosti bude možná vždy po polroku. Zmena správcu dôchodkových úspor je zadarmo.

Skryť Vypnúť reklamu

Výdavky dôchodkových firiem na reklamu

firma DSS DSS PR* spolu DSS imidžová
        kampaň
Credit Suisse 80,7 114,0 194,8 mil. Sk -
ING 40,7 51,2 91,9 mil. Sk 15,5
Allianz 46,9 15,4 62,3 mil. Sk 101,2
Prvá dôchodková spol. 32,7 20,8 53,5 mil. Sk -
Aegon 49,7 3,6 53,3 mil. Sk 53,9
VÚB Generali 33,1 15,4 48,5 mil. Sk -
Sympatia-Pohoda 29,9 0,8 30,7 mil. Sk -
ČSOB 14,6 1,7 16,3 mil. Sk 12,5

*náklady pred oficiálnym štartom kampane, tzv. náklady na predstavenie spoločnosti

Zdroj: TNS SK, január - november 2004


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  4. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  5. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur
  7. Geis pomáha zvládať komplikácie v cezhraničnej preprave
  8. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje
  9. Online zľavy: Viete, kde ich vyhľadať?
  10. Šanca pre mladé talenty
  1. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  3. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  4. Dáma s pávím pierkom
  5. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  6. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  7. Získaj náskok pred štartom
  8. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  9. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  10. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 19 774
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 9 691
  3. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 9 333
  4. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 9 167
  5. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 8 960
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 7 783
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 901
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 527
  9. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 5 088
  10. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 4 708
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu