"Náš kotol v školskej budove pomaly dosluhuje. Chceme si objednať nový, ale zatiaľ nevieme, koľko peňazí v novom roku dostaneme a či naň budeme mať dosť peňazí. Obávam sa však, že sa definitívne pokazí a neviem presne, čo robiť v prípade havárie kotla. Vedeli by ste mi poradiť?" H. K., Levice
MONIKA MUROVÁ, hovorkyňa ministerstva školstva: "V prípade havárie sa musíte obrátiť na krajský školský úrad, so žiadosťou o poskytnutie finančných prostriedkov na riešenie havarijnej situácie. Vaša žiadosť musí obsahovať:
* identifikačné údaje školy a jej zriaďovateľa,
* podrobný opis vzniknutej havárie a príčiny jej vzniku,
* predpokladané nevyhnutné náklady na odstránenie prvotných závad,
* predpokladané nevyhnutné náklady na odstránenie druhotných závad a na ukončenie odstránenia havárie,
* výšku finančných prostriedkov, ktorú zriaďovateľ školy poskytne z vlastných zdrojov,
* doklad, že objekt, v ktorom vznikla havária, je majetkom zriaďovateľa a využíva sa na zabezpečenie výchovno-vzdelávacieho procesu žiakov školy,
* odborný posudok revízneho technika, prípadne iného odborníka spôsobilého vykonávať odborný posudok podľa charakteru havárie.
Krajský školský úrad vašu žiadosť preskúma a odošle ministerstvu školstva. Ministerstvo potom rozhodne o pridelení peňazí podľa charakteru havárie, miery možného ohrozenia životov a zdravia osôb alebo prevádzky a rozsahu vzniknutých škôd alebo nebezpečenstva vzniku ďalších škôd na:
* odstránenie prvotných závad (poškodení), ktoré bezprostredne ohrozujú životy a zdravie osôb a môžu spôsobiť ďalšie škody na majetku väčšieho rozsahu,
* odstránenie druhotných závad, ktoré bezprostredne neohrozujú životy a zdravie osôb,
* ukončenie odstránenia vzniknutej havárie.
Ak sa preukáže, že havarijná situácia vznikla zavinením zamestnanca (zamestnancov) školy, havarijnú situáciu rieši zamestnávateľ ako škodovú udalosť."