Pondelok, 22. apríl, 2019 | Meniny má Slavomír

Ohováranie mailom dokáže pokaziť dobré meno

BRATISLAVA - Používatelia slovenského internetu si už mohli zvyknúť, že z času na čas dostanú do svojej schránky správu o nekorektnej firme či jej produkte. Spoločným menovateľom takýchto mailov je pomerne podrobný popis produktu alebo služby, ktorým ..

Údajné 12-percentné predraženie nákupu spôsobila položka, ktorú z účtenky (na obrázku) vymazal pravdepodobne jej odosielateľ.

BRATISLAVA - Používatelia slovenského internetu si už mohli zvyknúť, že z času na čas dostanú do svojej schránky správu o nekorektnej firme či jej produkte. Spoločným menovateľom takýchto mailov je pomerne podrobný popis produktu alebo služby, ktorým sa dosahuje punc dôveryhodnosti. Mnohé z týchto informácií sú však iba zlomyseľným, dobre miereným útokom na povesť firmy.

Za posledné roky sa terčom ohováračských mailov stali už viaceré slovenské i medzinárodné spoločnosti. Internet už používa na Slovensku takmer dva milióny ľudí. Firmy to teda chápu ako nebezpečenstvo, ktoré treba odvrátiť.

Ohováračská on-line kampaň napríklad donútila k reakcii nákupný reťazec Lidl, ktorý inak kategoricky odmieta komunikáciu s médiami. Vlani začiatkom novembra internetom kolovala kópia pokladničného bloku, ktorý mal Lidl usvedčiť z podvádzania zákazníkov. Nakoniec sa však zistilo, že išlo o šikovnú manipuláciu a pokladničný systém reťazca je v poriadku. Podľa Lidlu celú vec niekto urobil preto, aby firma získala zlú povesť a zákazníci zneisteli.

On-line útoky neobchádzajú ani reštaurácie a pohostinstvá. Majiteľ dvoch českých pivární v Bratislave po vlne kritiky musel zatlačiť na prevádzkovateľov informačného portálu www.kamnapivo.sk, aby stiahli diskusiu k jeho podnikom z internetu. Argumentoval tým, že sa na stránke objavili nepravdivé informácie o násilí a zastrašovaní v jednom z jeho pohostinstiev.

Vlani sa internetom šírili aj informácie o nekvalitnom servise Slovak Telecomu pri zriaďovaní rýchleho internetu. Firma berie takéto informácie ako dôležitú spätnú väzbu, ktorá slúži na skvalitňovanie služieb. "V prípade, že sa sťažnosti, ktoré sa objavia na internetových portáloch zakladajú na pravde, spoločnosť sa urýchlene daným problémom zaoberá," povedala Michaela Dobošová z odboru externej komunikácie Slovak Telecomu. Vtedy sa zároveň prostredníctvom médií zákazníkom ospravedlní.

Trestné oznámenie na neznámeho ohovárača už pred časom podala Tatra banka, keď sa na sieti objavili informácie o jej krachu. Bolo to v roku 2001, kedy banka získala prestížne ocenenie týždenníka Trend Banka roka. Na informácie vedúce k odhaleniu páchateľa dokonca vyhlásila päť miliónovú odmenu.

Obeťou internetových klebiet sa stala i sieť čerpacích staníc OMV. V sieti sa objavila správa, ktorá firmu vinila, že klamú na cene, pretože pri natankovaní plnej päťlitorvej bandasky zákazník platil až 6,2 litra pohonných hmôt. Nakoniec šlo len o nedorozumenie, keďže každá bandaska či nádrž automobilu musí mať podľa noriem pre rozpínanie paliva istú rezervu, ktorá sa v rámci objemu neuvádza.

Marketingoví odborníci nevylučujú, že by mohlo ísť o istú formu konkurenčného boja. "Skôr však ide o jednotlivcov, ktorí majú s danou firmou zlú skúsenosť," povedala pre Pravdu Katarína Ďurková z Katedry marketingovej komunikácie. (dc)

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  4. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  5. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. Women in business
  2. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  3. Bim Challenge 2019
  4. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  5. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  6. Grilovacia sezóna je zahájená!
  7. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  8. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  9. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  10. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 19 577
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 12 161
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 283
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 510
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 881
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 947
  7. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 703
  8. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 3 587
  9. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 3 045
  10. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 982

Neprehliadnite tiež

Marcel Forgáč hovorí, že je spokojný s vývojom svojej kariéry.

Pri Poslednej večeri urobil Leonardo da Vinci fatálnu chybu

O omyle, ktorého sa dopustil maliar, sa hovorí málo.

Ilustračná fotografia.

Cestovateľ Zibura: Nie som žobrák s batohom

Rozhovor s českým pútnikom Ladislavom Ziburom.

Ladislav Zibura (26) je český cestovateľ a spisovateľ. Na prvú pešiu púť sa vydal hneď po maturite do Santiaga de Compostela. Nasledovala púť z Českých Budějovíc do Ríma, cesta na bicykli k Severnému moru a tiež pešia cesta z Turecka do Jeruzalema. Neskôr sa vydal aj pešo po Číne a Nepále či po Arménsku a Gruzínsku. O svojich cestách píše úspešné knihy a prednáša. Práve mu vyšla prvá kniha v slovenskom preklade 40 dní pešo do Jeruzalema. Momentálne pripravuje knihu Prázdniny v Európe.

Ukrajinci išli do rizika. Do čela krajiny si vybrali novú tvár

Volodymyr Zelenskyj bude novým ukrajinským prezidentom.

Volodymyr Zelenskyj po zverejnení exit pollov.