Streda, 20. február, 2019 | Meniny má Lívia

Ohováranie mailom dokáže pokaziť dobré meno

BRATISLAVA - Používatelia slovenského internetu si už mohli zvyknúť, že z času na čas dostanú do svojej schránky správu o nekorektnej firme či jej produkte. Spoločným menovateľom takýchto mailov je pomerne podrobný popis produktu alebo služby, ktorým ..

Údajné 12-percentné predraženie nákupu spôsobila položka, ktorú z účtenky (na obrázku) vymazal pravdepodobne jej odosielateľ.

BRATISLAVA - Používatelia slovenského internetu si už mohli zvyknúť, že z času na čas dostanú do svojej schránky správu o nekorektnej firme či jej produkte. Spoločným menovateľom takýchto mailov je pomerne podrobný popis produktu alebo služby, ktorým sa dosahuje punc dôveryhodnosti. Mnohé z týchto informácií sú však iba zlomyseľným, dobre miereným útokom na povesť firmy.

Za posledné roky sa terčom ohováračských mailov stali už viaceré slovenské i medzinárodné spoločnosti. Internet už používa na Slovensku takmer dva milióny ľudí. Firmy to teda chápu ako nebezpečenstvo, ktoré treba odvrátiť.

Ohováračská on-line kampaň napríklad donútila k reakcii nákupný reťazec Lidl, ktorý inak kategoricky odmieta komunikáciu s médiami. Vlani začiatkom novembra internetom kolovala kópia pokladničného bloku, ktorý mal Lidl usvedčiť z podvádzania zákazníkov. Nakoniec sa však zistilo, že išlo o šikovnú manipuláciu a pokladničný systém reťazca je v poriadku. Podľa Lidlu celú vec niekto urobil preto, aby firma získala zlú povesť a zákazníci zneisteli.

On-line útoky neobchádzajú ani reštaurácie a pohostinstvá. Majiteľ dvoch českých pivární v Bratislave po vlne kritiky musel zatlačiť na prevádzkovateľov informačného portálu www.kamnapivo.sk, aby stiahli diskusiu k jeho podnikom z internetu. Argumentoval tým, že sa na stránke objavili nepravdivé informácie o násilí a zastrašovaní v jednom z jeho pohostinstiev.

Vlani sa internetom šírili aj informácie o nekvalitnom servise Slovak Telecomu pri zriaďovaní rýchleho internetu. Firma berie takéto informácie ako dôležitú spätnú väzbu, ktorá slúži na skvalitňovanie služieb. "V prípade, že sa sťažnosti, ktoré sa objavia na internetových portáloch zakladajú na pravde, spoločnosť sa urýchlene daným problémom zaoberá," povedala Michaela Dobošová z odboru externej komunikácie Slovak Telecomu. Vtedy sa zároveň prostredníctvom médií zákazníkom ospravedlní.

Trestné oznámenie na neznámeho ohovárača už pred časom podala Tatra banka, keď sa na sieti objavili informácie o jej krachu. Bolo to v roku 2001, kedy banka získala prestížne ocenenie týždenníka Trend Banka roka. Na informácie vedúce k odhaleniu páchateľa dokonca vyhlásila päť miliónovú odmenu.

Obeťou internetových klebiet sa stala i sieť čerpacích staníc OMV. V sieti sa objavila správa, ktorá firmu vinila, že klamú na cene, pretože pri natankovaní plnej päťlitorvej bandasky zákazník platil až 6,2 litra pohonných hmôt. Nakoniec šlo len o nedorozumenie, keďže každá bandaska či nádrž automobilu musí mať podľa noriem pre rozpínanie paliva istú rezervu, ktorá sa v rámci objemu neuvádza.

Marketingoví odborníci nevylučujú, že by mohlo ísť o istú formu konkurenčného boja. "Skôr však ide o jednotlivcov, ktorí majú s danou firmou zlú skúsenosť," povedala pre Pravdu Katarína Ďurková z Katedry marketingovej komunikácie. (dc)

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Konferencia - EU support for research
  2. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  3. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  4. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  8. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  9. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  10. Noerr advised on WebSupport deal
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 17 635
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 14 177
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 13 018
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 10 128
  5. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 352
  6. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 4 838
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 106
  8. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 4 093
  9. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 4 040
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 435

Neprehliadnite tiež

Šéfredaktorka SME Balogová: Fico už od začiatku vraždu zľahčoval (diskusia)

Hosťami boli šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová a šéfredaktor Aktuality.sk Peter Bárdy.

V diskusii denníka SME debatovali šéfredaktorka SME Beata Balogová a šéfredaktor Aktuality.sk Peter Bárdy.

Fico podľa Talianov pred rokmi telefonoval s Vadalom

O telefonáte vie talianska prokuratúra.

Antonino Vadala na košickom súde.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Bašternákov klient káže o daniach

Občania sa na kampaň skladali iba ak Ficovi.

Peter Tkačenko
Ilustračné foto

Slováci vyjdú aj rok po vražde do ulíc. Kde sa uskutočnia protesty?

Zhromaždenia budú na Slovensku aj v zahraničí.