Pondelok, 22. apríl, 2019 | Meniny má Slavomír

Inšpekcia: Carrefour pri výpredaji v Česku klamal

BRATISLAVA - Český Carrrefour klamal zákazníkov pri výpredaji storočia. Zákazníkom účtoval vyššie ceny ako boli uvedené v letákoch a skladoval tovar, o ktorom obchodníci tvrdili, že je už vypredaný. Zistila to Česká obchodná inšpekcia.

Či aj slovenskí zákazníci Carrefouru platili pri výpredaji za tovar viac ako bolo uvedené v letákoch, zatiaľ nie je jasné. V Česku mu za to hrozí pokuta milión korún. ILUSTRAČNÉ FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ

BRATISLAVA - Český Carrrefour klamal zákazníkov pri výpredaji storočia. Zákazníkom účtoval vyššie ceny ako boli uvedené v letákoch a skladoval tovar, o ktorom obchodníci tvrdili, že je už vypredaný. Zistila to Česká obchodná inšpekcia.

Rovnaký výpredaj prebehol aj na Slovensku. V akcii bola väčšina rovnakých výrobkov ako v Česku. Aj tu odchádzali z obchodov zástupy nespokojných ľudí, ktorí nedostali zlacnený tovar. Slovenská obchodná inšpekcia takisto výpredaj kontrolovala. Výsledky kontroly však zatiaľ nechce zverejniť.

"Pokiaľ nemám uzavretú kontrolu, nemôžem o tom hovoriť. Druhá strana má ešte stále možnosť doplniť niektoré údaje," tvrdí riaditeľ inšpektorátu Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Bratislavský kraj Ľubomír Opálka. Nevedel ani povedať, kedy budú výsledky známe.

Českému Carrefouru hrozí za zistené nedostatky pokuta jeden milión korún. "Výsledky (kontroly) sú alarmujúce. Hoci predávajúci vo svojom reklamnom letáku uvádza, že negarantuje, že uvedený tovar je vo všetkých hypermarketoch, je predovšetkým neetické, keď tieto výrobky sa v predaji nachádzali iba v tak malom množstve, ktoré uspokojilo len rádovo desiatky zákazníkov," povedal ústredný riaditeľ Českej obchodnej inšpekcie Jiří Pěkný. Hovorkyňa Carrefouru Jana Havlíčková si nie je vedomá, že by sa nejakým spôsobom previnili.

Opálka sa doteraz nestretol s tým, že by niektorý slovenský obchod držal na sklade tovar, o ktorom tvrdí, že je vypredaný. Nebol si ani istý, či by išlo o porušenie zákona.

Marta Černá z Fóra spotrebiteľov je však presvedčená, že situácii by pomohla väčšia aktivita inšpektorov. "Českej inšpekcii stačí ako podnet, keď sa niečo objaví v médiách a naša večne čaká na kolkované žiadosti." Zdôraznila, že zákazník sám nemá šancu zistiť, či je akciový tovar na sklade alebo nie. Ak mu teda obchodník povie, že tovar sa vypredal, nemôže nič robiť, pretože na každom letáku je napísané, že platí iba do vypredania zásob.

V Česku sa ihneď po zverejnení kontroly objavili hlasy za reguláciu akcií v obchodoch prostredníctvom zákona. Podľa neoficiálnych informácií o tom uvažuje aj slovenské ministerstvo hospodárstva. Včera však mali všetci kompetentní dovolenku a nikto z prítomných nevedel túto informáciu potvrdiť.

Obchodnícke finty nebývajú vždy čisté

Podľa spotrebiteľských organizácií je klamanie zákazníkov pri akciách úplne bežné. "Najčastejšie sa pri pokladni účtuje iná cena, ako je uvedená na cenovke," vraví Miroslav Tulák zo Združenia slovenských spotrebiteľov. Klasickou fintou je aj nalákanie spotrebiteľov na akcie. Keď zákazník akciový výrobok v obchode nenájde, kúpi si niečo iné a obchod na tom zarobí.

Veľakrát sa stáva, že vo svojich reklamných letákoch zvyšuje pôvodnú cenu tovaru. Zákazník tak má pocit, že na výrobkoch ušetrí viac peňazí. Podľa Tuláka, by štát mal takéto praktiky trestať, pretože ide o klamanie spotrebiteľa.

Klamanie spotrebiteľov obchodníkmi sa objavuje na celom svete. Nemecký reťazec Media Markt je pre novoročný výpredaj podozrivý, že tesne pred akciou zvýšil cenu výrobkov. Niektoré výrobky sú tak v akcii drahšie, ako stáli skôr. Jeden zákazník si napríklad pred Silvestrom kúpil videokameru za 299 eur. Keď 3. januára začal výpredaj, bola vyznačená ako pôvodná cena 333 eur. (pcs)


Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  4. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  5. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  6. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  9. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Bim Challenge 2019
  3. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  4. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  5. Grilovacia sezóna je zahájená!
  6. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  7. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  8. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  9. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  10. Kúzlo pravidelného investovania
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 18 865
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 12 568
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 015
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 633
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 872
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 5 442
  7. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 4 462
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 647
  9. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 3 454
  10. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 3 087

Neprehliadnite tiež

Hriešnica, prekliata dcéra či bohyňa. Kto bola Morena

Jarný zvyk odráža krvavé pohanské rituály.

Letiaca zapálená figurína Moreny.

Ukrajinci išli do rizika. Do čela krajiny si vybrali novú tvár

Volodymyr Zelenskyj bude novým ukrajinským prezidentom.

Volodymyr Zelenskyj po zverejnení exit pollov.

Pri Poslednej večeri urobil Leonardo da Vinci fatálnu chybu

O omyle, ktorého sa dopustil maliar, sa hovorí málo.

Slovenský hokejista Richard Pánik v drese Arizony Coyotes.
Ilustračné foto.