Inšpekcia: Carrefour pri výpredaji v Česku klamal

BRATISLAVA - Český Carrrefour klamal zákazníkov pri výpredaji storočia. Zákazníkom účtoval vyššie ceny ako boli uvedené v letákoch a skladoval tovar, o ktorom obchodníci tvrdili, že je už vypredaný. Zistila to Česká obchodná inšpekcia.

Či aj slovenskí zákazníci Carrefouru platili pri výpredaji za tovar viac ako bolo uvedené v letákoch, zatiaľ nie je jasné. V Česku mu za to hrozí pokuta milión korún. ILUSTRAČNÉ FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ

BRATISLAVA - Český Carrrefour klamal zákazníkov pri výpredaji storočia. Zákazníkom účtoval vyššie ceny ako boli uvedené v letákoch a skladoval tovar, o ktorom obchodníci tvrdili, že je už vypredaný. Zistila to Česká obchodná inšpekcia.

Rovnaký výpredaj prebehol aj na Slovensku. V akcii bola väčšina rovnakých výrobkov ako v Česku. Aj tu odchádzali z obchodov zástupy nespokojných ľudí, ktorí nedostali zlacnený tovar. Slovenská obchodná inšpekcia takisto výpredaj kontrolovala. Výsledky kontroly však zatiaľ nechce zverejniť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Pokiaľ nemám uzavretú kontrolu, nemôžem o tom hovoriť. Druhá strana má ešte stále možnosť doplniť niektoré údaje," tvrdí riaditeľ inšpektorátu Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Bratislavský kraj Ľubomír Opálka. Nevedel ani povedať, kedy budú výsledky známe.

Českému Carrefouru hrozí za zistené nedostatky pokuta jeden milión korún. "Výsledky (kontroly) sú alarmujúce. Hoci predávajúci vo svojom reklamnom letáku uvádza, že negarantuje, že uvedený tovar je vo všetkých hypermarketoch, je predovšetkým neetické, keď tieto výrobky sa v predaji nachádzali iba v tak malom množstve, ktoré uspokojilo len rádovo desiatky zákazníkov," povedal ústredný riaditeľ Českej obchodnej inšpekcie Jiří Pěkný. Hovorkyňa Carrefouru Jana Havlíčková si nie je vedomá, že by sa nejakým spôsobom previnili.

SkryťVypnúť reklamu

Opálka sa doteraz nestretol s tým, že by niektorý slovenský obchod držal na sklade tovar, o ktorom tvrdí, že je vypredaný. Nebol si ani istý, či by išlo o porušenie zákona.

Marta Černá z Fóra spotrebiteľov je však presvedčená, že situácii by pomohla väčšia aktivita inšpektorov. "Českej inšpekcii stačí ako podnet, keď sa niečo objaví v médiách a naša večne čaká na kolkované žiadosti." Zdôraznila, že zákazník sám nemá šancu zistiť, či je akciový tovar na sklade alebo nie. Ak mu teda obchodník povie, že tovar sa vypredal, nemôže nič robiť, pretože na každom letáku je napísané, že platí iba do vypredania zásob.

V Česku sa ihneď po zverejnení kontroly objavili hlasy za reguláciu akcií v obchodoch prostredníctvom zákona. Podľa neoficiálnych informácií o tom uvažuje aj slovenské ministerstvo hospodárstva. Včera však mali všetci kompetentní dovolenku a nikto z prítomných nevedel túto informáciu potvrdiť.

SkryťVypnúť reklamu

Obchodnícke finty nebývajú vždy čisté

Podľa spotrebiteľských organizácií je klamanie zákazníkov pri akciách úplne bežné. "Najčastejšie sa pri pokladni účtuje iná cena, ako je uvedená na cenovke," vraví Miroslav Tulák zo Združenia slovenských spotrebiteľov. Klasickou fintou je aj nalákanie spotrebiteľov na akcie. Keď zákazník akciový výrobok v obchode nenájde, kúpi si niečo iné a obchod na tom zarobí.

Veľakrát sa stáva, že vo svojich reklamných letákoch zvyšuje pôvodnú cenu tovaru. Zákazník tak má pocit, že na výrobkoch ušetrí viac peňazí. Podľa Tuláka, by štát mal takéto praktiky trestať, pretože ide o klamanie spotrebiteľa.

Klamanie spotrebiteľov obchodníkmi sa objavuje na celom svete. Nemecký reťazec Media Markt je pre novoročný výpredaj podozrivý, že tesne pred akciou zvýšil cenu výrobkov. Niektoré výrobky sú tak v akcii drahšie, ako stáli skôr. Jeden zákazník si napríklad pred Silvestrom kúpil videokameru za 299 eur. Keď 3. januára začal výpredaj, bola vyznačená ako pôvodná cena 333 eur. (pcs)

SkryťVypnúť reklamu

Autor: čtk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 403
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 024
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 695
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 396
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 083
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 674
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 619
  8. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 582
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu