vodičov od inej firmy.
Ďalšia dopravná firma zasa zamestnávala maďarských vodičov na medzinárodných trasách, hoci to príslušná dvojstranná maďarsko-rakúska zmluva zakazuje. Rakúska robotnícka komora upozornila, že nemenovaný dolnorakúsky podnikateľ, prevádzkujúci zhruba 100 nákladných áut, oficiálne nezamestnával ani jedného vodiča. Podnikateľova manželka si však založila firmu vo Veľkej Británii, ktorá následne dopravcovi "prenajímala" vodičov. Týmto spôsobom sa firma snažila obísť povinné platenie odvodov.
Nemenovaný burgenlandský dopravný podnik zasa zamestnával iba maďarských občanov, ktorí však podľa bilaterálnej dohody mali riadiť kamióny iba v rakúskom vnútrozemí. V skutočnosti však jazdili medzi Španielskom a Veľkou Britániou a navyše v rozpore s európskymi predpismi získali rakúsku licenciu.
Od minuloročného rozšírenia Európskej únie o desať štátov sa podľa komory zvýšila konkurencia na prepravnom trhu a firmy sa snažia rôznymi opatreniami znížiť náklady. Najnovšia kauza nie je prvým previnením, ktorého sa dopustila rakúska dopravná firma. V polovici roku 2003 nemecká justícia odsúdila rakúskeho veľkodopravcu Karla Kralowetza na tri roky a osem mesiacov väzenia za to, že nelegálne zamestnával vodičov z východoeurópskych krajín vrátane Česka.
V rakúskych dopravných firmách pracuje 185-tisíc ľudí, z toho v cestnej nákladnej doprave 85-tisíc osôb. "V sektore dopravy majú vodiči kamiónov najhoršie podmienky," poznamenal Wolfgang Rauh z rakúskeho dopravného klubu VCÖ. Dodal, že dopravcovia, aby znížili náklady, často porušujú pracovné a bezpečnostné predpisy.
(čtk)