šia a ekologickejšia. Na elektrifikáciu trate sa pýtajú všetci potencionálni investori, ktorí majú záujem o čo najhospodárnejšiu dopravu.
Hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Kornélia Blašková zdôraznila, že Nitra je prepojená na elektrifikované trate povedzme v Šuranoch, Nových Zámkoch či Leopoldove. Vlak po neelektrifikovanej trati ťahá dieselový rušeň. Ak pokračuje ďalej, tak ho na elektrifikovanej trati vymenia za elektrický. Takto technicky riešia aj rýchlik, ktorý začal pred niekoľkými dňami premávať z Nitry do Viedne.
Projekty elektrifikácie pripravujú železnice v spolupráci s rezortným ministerstvom. "Rozhodujú sa podľa intenzity dopravy v regióne. V Nitre neuvažujú zelektrifikovať železničnú trať najmä pre slabú nákladnú dopravu," tvrdí hovorkyňa Blašková. Ako povedal vedúci odboru dopravy Nitrianskeho samosprávneho kraja Viliam László, Nitra má dobré spojenie s ostatnými mestami autobusovou dopravou. Takmer každú pol hodinu z nej chodí autobus do Bratislavy.
Slovensko má 3660 kilometrov tratí, z tohto 1557 je elektrifikovaných.
Železnice začali s pomocou štrukturálnych fondov výstavbu elektrifikácie trate Zvolen - Banská Bystrica a pripravujú stavbu Zvolen - Fiľakovo. K prioritám rozvoja železničnej infraštrukúry patrí eurokoridor, ktorý prechádza cez Bratislavu, Žilinu a Košice. (bej)