Politika firmy sa podľa týždenníka zmenila po tom, čo maďarský koncern MOL zvýšil svoj podiel v Slovnafte z predchádzajúcich 63 na súčasných viac ako 98 percent. Slovenská rafinéria popiera správy o stiahnutí sa z českého trhu. Podľa hovorkyne Slovnaftu Kristíny Félovej je zámerom firmy posilniť postavenie na českom trhu, ktorý rafinéria považuje za kľúčový. Slovnaft v súčasnosti podľa nej optimalizuje českú maloobchodnú sieť, pričom čerpacie stanice, ktoré nespĺňajú jeho požiadavky, predáva. Bližšie informácie ohľadom plánov spoločnosti na českom trhu odmietla hovorkyňa uviesť. Podľa pôvodných informácií chcel Slovnaft v Česku investovať okolo 500 miliónov českých korún.
"Niečo také sa dalo čakať. V ČR je viac ako dvetisíc čerpacích staníc, takže sa podobné zmeny ako na začiatku deväťdesiatych rokov dajú očakávať," povedal pre Týden riaditeľ komunikácie českej petrochemickej skupiny Unipetrol Tomáš Zikmund a dodal, že pre Unipetrol bude dôležité, kto stanice kúpi. Unipetrol je na českom trhu so svojimi 300 čerpacími stanicami najväčším hráčom odvetvia. Slovnaft má v Česku 42 čerpačiek. Slovenská rafinéria teda nie je podľa časopisu dôležitým subjektom, dováža však veľkú časť pohonných látok pre ďalšie firmy. Na veľkoobchodnom trhu s benzínom a naftou má Slovnaft vďaka spolupráci s firmou Čepro približne štvrtinový podiel.
Slovnaft spracoval vlani na domácom, slovenskom trhu viac ako 5,5 milióna ton ropy, predal 1,5 milióna ton benzínu a viac ako dva milióny ton nafty. Väčšinu svojej produkcie vyviezol do Česka, Poľska, Rakúska, Nemecka a Talianska. Ďalšia expanzia Slovnaftu závisí podľa týždenníka od rozvoja celej skupiny MOL, ktorá sa netají, že sa chce stať najväčším hráčom na petrochemickom trhu v strednej Európe. (sita)