Utorok, 19. február, 2019 | Meniny má Vlasta

Fabia sa chce tento rok pohybovať okolo stupňa víťazov

Prípravu tímu Škoda na sezónu 2005 sme hodnotili s Romanom Meliškom, hovorcom Škoda Motorsport.

Jazdci Škoda Motorsport na sústredení: zľava Janne Tuohino, Alex Bengue, Armin Schwarz, šéf tímu Martin Muehlmeier a Fín Janni Paasonen.

Prípravu tímu Škoda na sezónu 2005 sme hodnotili s Romanom Meliškom, hovorcom Škoda Motorsport.

Priniesli práve skončené testy očakávané výsledky?

"Sezóna 2004 bola v prvom rade testovacia, to sme deklarovali hneď na jej začiatku, a podľa toho, v akom štádiu je Fabia teraz, môžeme povedať, že to bolo dobré rozhodnutie. Podarilo sa nám zvýšiť spoľahlivosť, prvýkrát vyhrať rýchlostnú skúšku a zvýšiť počet umiestnení v prvej šestke. Verím, že predstavením novej homologácie v marci 2005 urobíme ďalší krok vpred."

Aké zmeny prinesie nová homologácia?

"Je obťažné povedať, čo všetko bude obsahovať, ale pravdepodobne to budú zmeny v aerodynamike, v nastavení podvozka a zmenený by mal byť aj motor."

Dočkáme sa úplne nového motora, ktorý nahradí slabý agregát súčasnej Fabie?

"Kolegovia z Audi Sport pracujú na vývoji už od začiatku sezóny 2004 a bolo to cítiť na čiastkových výsledkoch v priebehu sezóny. Samozrejme, to nie je konečný stav a pre homologáciu máme pripravené zmeny. V sezóne 2005 však pôjde Fabia WRC s vylepšeným pôvodným motorom. Neverím fámam, že motor je najslabšou stránkou auta."

Máte konkrétne ciele pre sezónu 2005?

"Dostali sme šancu absolvovať kompletné majstrovstvá sveta, čo je vlastne veľký záväzok pre celý tím. Jednoznačne sa chceme na vybraných súťažiach pohybovať na miestach okolo stupňa víťazov."

O ktoré súťaže ide?

"Mohla by to byť väčšina európskych súťaží ako Fínsko, Nemecko alebo Monte Carlo."

Škoda bude mať snáď najväčší počet jazdcov zo všetkých továrenských tímov. Aký bol mechanizmus ich výberu a prečo ste sa tak rozhodli?

"Máme celkom zaujímavú zostavu, dvoch Fínov, Švéda, Čecha, Nemca a Francúza. Vyberali sme to najlepšie, čo sa dalo, a rozhodne sme sa nechceli zviazať iba dvojicou jazdcov. Napokon, podobný trend obsadzovania auta špecialistami na daný povrch cesty presadzujú aj ostatné tímy. Aby sme sa mohli zapísať do MS značiek, museli sme jedného jazdca nasadiť na všetky súťaže a tým je Armin Schwarz, ktorý pozná Škodu a Škoda pozná jeho."

Angažovali ste českého jazdca Jana Kopeckého. Prečo nie Romana Krestu, ktorý sa medzičasom stal jazdcom Fordu?

"Kopecký išiel v tejto sezóne najskôr s prvou verziou Fabie WRC, postupne dostával stále novšiu špecifikáciu a vyjazdil si titul majstra Českej republiky. Je to 22-ročný talent a automobilka deklarovala podporu mladých, takže jeho angažovanie je celkom logické. S Kopeckým sme spolupracovali už druhú sezónu a veríme, že pokiaľ bude na sebe tvrdo pracovať a nezostane na úrovni národných majstrovstiev, dokáže sa presadiť aj v majstrovstvách sveta."

Prečo ste si vybrali aj víťaza okruhových pretekov Mattiasa Ekströma?

"Bol to dobrý nápad. Mattias už vlani išiel svoju prvú rely v rámci MS (Švédsku rely) a hneď vyhral. Fabiou WRC bol nadšený a začala sa rozvíjať obojstranná spolupráca."

O účasť v tíme sa zaujímal aj Colin McRae. Prečo ste sa nedohodli?

"McRae prejavil záujem zviesť sa s Fabiou už v auguste, umožnili sme mu naše auto vyskúšať. Požiadavky, ktoré Colin nastolil, neboli pre Škoda Motorsport akceptovateľné a pritom nešlo iba o plat. Napokon, jazdecké obsadenie vozidla musí byť biznis výhodný pre obe strany." (rch)


Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Lídri farmárov? Jeden je spájaný so zločinom. A druhý?
  4. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  5. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  6. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  7. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  8. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  9. Noerr advised on WebSupport deal
  10. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 14 937
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 147
  3. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 11 487
  4. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 7 574
  5. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 427
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 5 719
  7. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 944
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 858
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 3 977
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 665

Neprehliadnite tiež

Našiel stratené sadenice, z ktorých mal vyrásť les, teraz sa bojí o miesto (video)

Odkedy na to upozornil nadriadených, chodí po policajných výsluchoch a bojí sa o miesto, zatiaľ čo firma chystá ďalší biznis so štátom.

cez čiaru hríbik

Naživo: Diskutujú Šefčovič, Mistrík, Čaputová aj Harabin

Diskusia prezidentských kandidátov vo vlaku.

Príbehy slávnych fotografií

Japonci sa vzdali, schmatol ju a pobozkal. Zomrel bozkávajúci námorník

Bozk symbolizuje koniec vojny.

Fotografia, na ktorej neznámy námorník bozkáva sestričku, sa stal symbolom.
Dobré ráno

Dobré ráno: Smer ukázal Pellegrinimu, kto je šéf

Ako sa cez víkend zmenila situácia.

Podcast Dobré Ráno - denný spravodajský podcast denníka SME.