Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Fabia sa chce tento rok pohybovať okolo stupňa víťazov

Prípravu tímu Škoda na sezónu 2005 sme hodnotili s Romanom Meliškom, hovorcom Škoda Motorsport.

Jazdci Škoda Motorsport na sústredení: zľava Janne Tuohino, Alex Bengue, Armin Schwarz, šéf tímu Martin Muehlmeier a Fín Janni Paasonen.

Prípravu tímu Škoda na sezónu 2005 sme hodnotili s Romanom Meliškom, hovorcom Škoda Motorsport.

Priniesli práve skončené testy očakávané výsledky?

"Sezóna 2004 bola v prvom rade testovacia, to sme deklarovali hneď na jej začiatku, a podľa toho, v akom štádiu je Fabia teraz, môžeme povedať, že to bolo dobré rozhodnutie. Podarilo sa nám zvýšiť spoľahlivosť, prvýkrát vyhrať rýchlostnú skúšku a zvýšiť počet umiestnení v prvej šestke. Verím, že predstavením novej homologácie v marci 2005 urobíme ďalší krok vpred."

Aké zmeny prinesie nová homologácia?

"Je obťažné povedať, čo všetko bude obsahovať, ale pravdepodobne to budú zmeny v aerodynamike, v nastavení podvozka a zmenený by mal byť aj motor."

Dočkáme sa úplne nového motora, ktorý nahradí slabý agregát súčasnej Fabie?

"Kolegovia z Audi Sport pracujú na vývoji už od začiatku sezóny 2004 a bolo to cítiť na čiastkových výsledkoch v priebehu sezóny. Samozrejme, to nie je konečný stav a pre homologáciu máme pripravené zmeny. V sezóne 2005 však pôjde Fabia WRC s vylepšeným pôvodným motorom. Neverím fámam, že motor je najslabšou stránkou auta."

Máte konkrétne ciele pre sezónu 2005?

"Dostali sme šancu absolvovať kompletné majstrovstvá sveta, čo je vlastne veľký záväzok pre celý tím. Jednoznačne sa chceme na vybraných súťažiach pohybovať na miestach okolo stupňa víťazov."

O ktoré súťaže ide?

"Mohla by to byť väčšina európskych súťaží ako Fínsko, Nemecko alebo Monte Carlo."

Škoda bude mať snáď najväčší počet jazdcov zo všetkých továrenských tímov. Aký bol mechanizmus ich výberu a prečo ste sa tak rozhodli?

"Máme celkom zaujímavú zostavu, dvoch Fínov, Švéda, Čecha, Nemca a Francúza. Vyberali sme to najlepšie, čo sa dalo, a rozhodne sme sa nechceli zviazať iba dvojicou jazdcov. Napokon, podobný trend obsadzovania auta špecialistami na daný povrch cesty presadzujú aj ostatné tímy. Aby sme sa mohli zapísať do MS značiek, museli sme jedného jazdca nasadiť na všetky súťaže a tým je Armin Schwarz, ktorý pozná Škodu a Škoda pozná jeho."

Angažovali ste českého jazdca Jana Kopeckého. Prečo nie Romana Krestu, ktorý sa medzičasom stal jazdcom Fordu?

"Kopecký išiel v tejto sezóne najskôr s prvou verziou Fabie WRC, postupne dostával stále novšiu špecifikáciu a vyjazdil si titul majstra Českej republiky. Je to 22-ročný talent a automobilka deklarovala podporu mladých, takže jeho angažovanie je celkom logické. S Kopeckým sme spolupracovali už druhú sezónu a veríme, že pokiaľ bude na sebe tvrdo pracovať a nezostane na úrovni národných majstrovstiev, dokáže sa presadiť aj v majstrovstvách sveta."

Prečo ste si vybrali aj víťaza okruhových pretekov Mattiasa Ekströma?

"Bol to dobrý nápad. Mattias už vlani išiel svoju prvú rely v rámci MS (Švédsku rely) a hneď vyhral. Fabiou WRC bol nadšený a začala sa rozvíjať obojstranná spolupráca."

O účasť v tíme sa zaujímal aj Colin McRae. Prečo ste sa nedohodli?

"McRae prejavil záujem zviesť sa s Fabiou už v auguste, umožnili sme mu naše auto vyskúšať. Požiadavky, ktoré Colin nastolil, neboli pre Škoda Motorsport akceptovateľné a pritom nešlo iba o plat. Napokon, jazdecké obsadenie vozidla musí byť biznis výhodný pre obe strany." (rch)


Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  2. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  3. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  4. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  7. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  8. Nestarnú, ale dozrievajú
  9. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  2. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  3. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  7. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  8. Slováci sú chlebovým národom
  9. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  10. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  1. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 12 458
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 12 126
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 11 862
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 10 020
  5. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 9 397
  6. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 8 895
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 990
  8. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 477
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 173
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 6 326