Piatok, 24. september, 2021 | Meniny má Ľuboš, ĽuborKrížovkyKrížovky

Fabia sa chce tento rok pohybovať okolo stupňa víťazov

Prípravu tímu Škoda na sezónu 2005 sme hodnotili s Romanom Meliškom, hovorcom Škoda Motorsport.

Jazdci Škoda Motorsport na sústredení: zľava Janne Tuohino, Alex Bengue, Armin Schwarz, šéf tímu Martin Muehlmeier a Fín Janni Paasonen.

Prípravu tímu Škoda na sezónu 2005 sme hodnotili s Romanom Meliškom, hovorcom Škoda Motorsport.

Priniesli práve skončené testy očakávané výsledky?

"Sezóna 2004 bola v prvom rade testovacia, to sme deklarovali hneď na jej začiatku, a podľa toho, v akom štádiu je Fabia teraz, môžeme povedať, že to bolo dobré rozhodnutie. Podarilo sa nám zvýšiť spoľahlivosť, prvýkrát vyhrať rýchlostnú skúšku a zvýšiť počet umiestnení v prvej šestke. Verím, že predstavením novej homologácie v marci 2005 urobíme ďalší krok vpred."

Aké zmeny prinesie nová homologácia?

"Je obťažné povedať, čo všetko bude obsahovať, ale pravdepodobne to budú zmeny v aerodynamike, v nastavení podvozka a zmenený by mal byť aj motor."

Dočkáme sa úplne nového motora, ktorý nahradí slabý agregát súčasnej Fabie?

"Kolegovia z Audi Sport pracujú na vývoji už od začiatku sezóny 2004 a bolo to cítiť na čiastkových výsledkoch v priebehu sezóny. Samozrejme, to nie je konečný stav a pre homologáciu máme pripravené zmeny. V sezóne 2005 však pôjde Fabia WRC s vylepšeným pôvodným motorom. Neverím fámam, že motor je najslabšou stránkou auta."

Máte konkrétne ciele pre sezónu 2005?

"Dostali sme šancu absolvovať kompletné majstrovstvá sveta, čo je vlastne veľký záväzok pre celý tím. Jednoznačne sa chceme na vybraných súťažiach pohybovať na miestach okolo stupňa víťazov."

O ktoré súťaže ide?

"Mohla by to byť väčšina európskych súťaží ako Fínsko, Nemecko alebo Monte Carlo."

Škoda bude mať snáď najväčší počet jazdcov zo všetkých továrenských tímov. Aký bol mechanizmus ich výberu a prečo ste sa tak rozhodli?

"Máme celkom zaujímavú zostavu, dvoch Fínov, Švéda, Čecha, Nemca a Francúza. Vyberali sme to najlepšie, čo sa dalo, a rozhodne sme sa nechceli zviazať iba dvojicou jazdcov. Napokon, podobný trend obsadzovania auta špecialistami na daný povrch cesty presadzujú aj ostatné tímy. Aby sme sa mohli zapísať do MS značiek, museli sme jedného jazdca nasadiť na všetky súťaže a tým je Armin Schwarz, ktorý pozná Škodu a Škoda pozná jeho."

Angažovali ste českého jazdca Jana Kopeckého. Prečo nie Romana Krestu, ktorý sa medzičasom stal jazdcom Fordu?

"Kopecký išiel v tejto sezóne najskôr s prvou verziou Fabie WRC, postupne dostával stále novšiu špecifikáciu a vyjazdil si titul majstra Českej republiky. Je to 22-ročný talent a automobilka deklarovala podporu mladých, takže jeho angažovanie je celkom logické. S Kopeckým sme spolupracovali už druhú sezónu a veríme, že pokiaľ bude na sebe tvrdo pracovať a nezostane na úrovni národných majstrovstiev, dokáže sa presadiť aj v majstrovstvách sveta."

Prečo ste si vybrali aj víťaza okruhových pretekov Mattiasa Ekströma?

"Bol to dobrý nápad. Mattias už vlani išiel svoju prvú rely v rámci MS (Švédsku rely) a hneď vyhral. Fabiou WRC bol nadšený a začala sa rozvíjať obojstranná spolupráca."

O účasť v tíme sa zaujímal aj Colin McRae. Prečo ste sa nedohodli?

"McRae prejavil záujem zviesť sa s Fabiou už v auguste, umožnili sme mu naše auto vyskúšať. Požiadavky, ktoré Colin nastolil, neboli pre Škoda Motorsport akceptovateľné a pritom nešlo iba o plat. Napokon, jazdecké obsadenie vozidla musí byť biznis výhodný pre obe strany." (rch)


Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  2. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  3. Schátrali tam kúpele, palác aj železnica. Ako kedysi vyzeralo Trnavské mýto?
  4. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  5. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  6. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  7. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  9. Znalec slovenského brandy
  10. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  1. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  2. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále
  3. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  4. Spravte si zásoby zdravia
  5. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  6. Nevedomosť poslancov opäť zhorší podmienky pre zamestnancov
  7. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  8. Na ropnej plošine sa len pracuje a spí
  9. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  10. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 129
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 4 802
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 4 583
  4. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 634
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 566
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 139
  7. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 809
  8. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád 2 571
  9. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 2 461
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 284
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu