Prečo sa vo Veľkej Británii darí v posledných rokoch študentkám trvalo dosahovať lepšie výsledky, ako majú študenti? pýta sa londýnsky týždenník Spectator. Je to tým, že skúšky na stredných a vysokých školách sa prispôsobili ženám - v súlade s celkovou feminizáciou krajiny. Okrem toho dievčatá dospievajú oveľa rýchlejšie a vzdelanie berú vážnejšie, zatiaľ čo mládenci nechcú vyzerať ako bifľoši, hovorí Spectator o lepších výsledkoch britských maturantiek.
Vládni úradníci si prihrievajú polievočku a tvrdia, že britské vysokoškoláčky dosahujú lepšie výsledky preto, že tridsaťročná kampaň na podporu žien - študentiek, začína prinášať ovocie.
Podľa Spectatora, existuje ešte jedno vysvetlenie: chlapci a dievčatá sú stále rovnakí, zmenil sa len systém skúšok. Tradičné testy vyzdvihovali typicky mužské vlastnosti: schopnosť riskovať a vnímať problém v celku, a nie systematickosť, dôslednosť a vytrvalosť, ktoré vyhovujú dievčatám.
Ani jeden prístup nie je lepší ako ten druhý: jeden zvýrazňuje silnú stránku chlapcov, druhý poskytuje výhodu dievčatám. Študentky nezačali lepšie prospievať len preto, že študenti začali zaostávať, ale preto, že britské skúšky sú feminizované, tvrdí Spectator.
„Študent vníma obraz celého problému, nebojí sa riskovať, ale často nezvládne dôležitý detail. Študentka pracuje systematicky, starostlivo, občas jej však unikne základná myšlienka,“ uviedol pre Spectator univerzitný profesor z Cambridge.
Podľa britského týždenníka sa preto treba spýtať, kam až feminizácia skúšok povedie. Ak bude Británia dávať prednosť metodickým povahám pred ľuďmi schopnými riskovať, či už sú to muži alebo ženy, ak bude systematickosť oceňovaná viac ako schopnosť hlbokej analýzy, dokáže sa Británia vyrovnať s výzvami, ktoré pred ňu dnešný svet kladie? Dokáže byť naďalej krajinou kreatívnou a vynaliezavou? Alebo sa krajina, ktorá vyvinula penicilín či vznášadlo, zmení na štát, ktorý bude produkovať len drobné úradníčky a úradníkov? pýta sa Spectator. (tasr)