BRATISLAVA - Slovenská televízia ponúka na svojej internetovej stránke, že vloží logo inzerenta do vysielaného programu. Na Slovensku tento druh reklamy nie je povolený. Upozornila na to šéfka sekcie médií na ministerstve kultúry Zuzana Mistríková a chystá podnet pre Radu STV.
Vedenie STV o probléme podľa Mistríkovej musí vedieť. "21. októbra 2003 za takúto reklamu dostala STV pokutu 100-tisíc korún." Licenčná rada v máji vydala vyhlásenie, kde zdôvodňuje, prečo je takýto druh reklamy v rozpore so zákonom o vysielaní a retransmisii.
"Berieme na vedomie ich názor," povedal o ministerstve Branislav Zahradník z vedenia STV. Televízia však svoju komerčnú ponuku podľa neho nezmení. Odvolal sa na právnu analýzu, že logo riadne označeného sponzora programu do vysielania vložiť môže.
Televízia minulý rok použila "injektáž" počas prenosov z futbalu, čo licenčná rada kvalifikovala ako skrytú reklamu. Zahradník tvrdí, že problém bol v tom, že išlo o logo spoločnosti, ktorá nebola sponzorom.
STV ponúka, že logo tzv. sponzora programu zobrazí pri menovkách hráčov, pri ukazovateľoch stavu hry, časomierach, štartových a výsledkových listinách a rôznych štatistikách. Logo sa môže objaviť aj pri menách hostí programu, témach relácie, pri akýchkoľvek titulkoch a nadpisoch. Inzerenti by tak podľa STV mohli "využiť moment prekvapenia, efektívne zasiahnuť v čase najvyššej sledovanosti relácie a to bez vysokých nákladov na výrobu reklamného šotu".
STV s tým plánuje začať od januára, lebo podľa Zahradníka si vyžaduje istú technickú modernizáciu. Iniciatívu ministerstva preto zatiaľ označil za právnu fikciu. "Starostlivosť ministerstva kultúry je mimoriadna, ministerstvo však nemá v tomto smere exekutívne právomoci." (tasr, zu)