Markíza zostala lídrom na trhu

BRATISLAVA - Dva mesiace peoplemetrového merania sledovanosti televízií neukázali, že by sa situácia po ich zavední výrazne zmenila. Markíza zostáva lídrom na ...

FOTO - ARCHÍV SME

BRATISLAVA - Dva mesiace peoplemetrového merania sledovanosti televízií neukázali, že by sa situácia po ich zavední výrazne zmenila. Markíza zostáva lídrom na trhu, na druhom mieste je ako predtým Jednotka a tretia TV JOJ. Všetky televízie tvrdia, že sú spokojné, a veria, že sa ich podiel na trhu bude zvyšovať.

Podľa informácií, ktoré zo zdroja PMT/TNS SK poskytla televízia Markíza, dosahoval celodenný priemerný podiel Markízy od 15. októbra do polovice decembra 33,8 percenta, nasleduje Jednotka (19,7), TV JOJ (14,0), Dvojka (4,7) a TA3 (1,1).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Peoplemetre sledujú aj takzvaný "reach", teda to, koľko divákov si počas dňa danú stanicu zapne. Televíziu Markíza si denne zapne 64,8 percenta divákov, nasleduje Jednotka (55,6) a JOJ (39,4). Diváci v priemere pozerajú Markízu 76 minút, Jednotku 45 minút a TV JOJ 32 minút denne.

"Uplynulé dva mesiace boli pre Markízu veľmi úspešné," tvrdí Ivana Semjanová.

Branislava Zahradníka z STV teší, že sa Jednotke darí zvyšovať priemerné podiely na trhu a že Dvojka má vyšší podiel na trhu, ako naznačovali denníčkové výskumy. "Peoplemetre potvrdili, akým silným fenoménom je divácky návyk, a teda aj pozícia lídra na trhu," povedal. Podľa neho to chce čas, aby sa značka STV dostala na takú pozíciu, aká jej patrí.

Televíziu JOJ podľa jej hovorcu Ľudovíta Tótha výsledky prekvapili predovšetkým vysokou sledovanosťou Novín TV JOJ a reality show Dievča za milión. Zmeny v celkovom poradí sledovanosti jednotlivých televízii ani neočakávali.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa hovorkyne TA3 Olívie Trnkalovej si táto spravodajská televízia potvrdila svoju cieľovú skupinu divákov a teší ju divácky záujem o diskusné relácie ako Téma dňa alebo V politike. (zu)

Najlepšie dni jednotlivých televízií

Pre Markízu sú najsilnejšími dňami pondelok (priemerný podiel 37 percent) a utorok (36,5).

Utorok je, naopak, najslabším dňom Jednotky, STV však dúfa, že sa to zmení, keďže začala v utorok vysielať magazíny SuperStar. Najsilnejšími dňami STV sú piatok vďaka SuperStar (priemerný podiel takmer 30 percent). Úspešný je aj štvrtok vďaka Svadbe snov a filmom, či sobota vďaka relácii Pošta pre teba.

TV JOJ má najsilnejšiu sobotu najmä programom Dievča za milión (20-percentný podiel na trhu), ale vyššie hodnoty má aj pondelkové Inkognito.

SkryťVypnúť reklamu

Najsledovanejšie spravodajské relácie

Vedú stále Televízne noviny TV Markíza (priemerný podiel 73,1 percenta a priemerná sledovanosť 31,2 percenta). O druhú priečku bojuje STV s televíziou JOJ. Minulý týždeň mali Správy STV priemernú sledovanosť 13,6 percenta, Noviny JOJ 13,4 percenta.

Pre TV JOJ sú jej Noviny druhým najúspešnejším programom, keď doteraz najvyššiu sledovanosť mali 16,9 percenta.

Zaujímavé bude porovnávať sledovanosť správ po Novom roku, keď TA3 zavedie Hlavné správy so začiatkom o 18.45 hod. Budú pozostávať z troch samostatných relácií, okrem zhrnutia najdoležitejších udalostí to budú aj finančné a športové správy.

Najsledovanejšie zábavné relácie

TV Markíza - Absolútny rekord drží vydanie relácie Je to možné? z 8. novembra (29,5 percenta - 1 milión 350-tisíc divákov). Nasledujú VILOmeniny z 24. októbra (29,0) a Uragán (28,1).

SkryťVypnúť reklamu

Televízia Markíza si pochvaľuje aj sledovanosť Hodiny pravdy, Zámeny manželiek, relácie Aj múdry schybí či špeciálneho detského vydania Milionára.

Jednotka STV - Najúspešnejšia relácia je Slovensko hľadá SuperStar so sledovanosťou vyše 30 percent. Rekordný podiel na trhu dosiahlo posledné vysielanie relácie (63,8 percenta).

TV JOJ - Úspech má vlastná reality show tejto televízie Dievča za milión. Doteraz najsledovanejším bolo vysielanie z 11. decembra 2004 (sledovanosť 21,5 percenta a podiel na trhu 41,1 percenta).

Najsledovanejšie filmy

TV Markíza - Film Smrtiaca vlna sledovalo 19,2 percenta divákov, Harry Potter a Kameň mudrcov 18,4 percenta. S malým odstupom nasledovali filmy Novembrová romanca, Byl jednou jeden polda II, Prci, prci, prcičky či Stoj, lebo mamička vystrelí!

SkryťVypnúť reklamu

Jednotka STV - Suverénne najúspešnejší bol Gladiátor s 23-percentnou sledovanosťou a Rýchlo a zbesilo (16). Televíziu sklamala sledovanosť kvalitného kinohitu Svet podľa Prota (okolo 6 percent) či českého filmu Kolja (4,5).

TV JOJ - Komédiu Denník princeznej sledovalo 12,1 percenta divákov.

Seriály

TV Markíza - ôsma séria Komisára Rexa (sledovanosť 21,8 percenta).

Jednotka STV - Seriál Medicopter (sledovanosť 11 percent), seriál 24 (okolo 9 percent), telenovela Sladká Valetnína (okolo 6).

TV JOJ - Seriál Žena zákona (sledovanosť 7 až 9 percent), Prípad pre dvoch (6 - 7).

Priemerné denné podiely slovenských televízií v %

15. októbra - 13. decembra

Televízia priemerný denný podiel v prime-time

  podiel (hlavný vysielací čas)

SkryťVypnúť reklamu

Markíza 33,8 % 35,8 %

Jednotka 9,7 % 23,1 %

JOJ 14.0 % 14,9 %

Dvojka 4,7 % 3,4%

TA3 1,1 % 0,3 %

Iné televízie 26,7% 22,5 %

SPOLU 100% 100%

Zdroj: Markíza podľa PMT/TNS

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 593
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 322
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 136
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 346
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 889
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 876
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 381
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu