Spoločnosť Incoma Slovakia sa v minulosti venovala zväčša marketingovému prieskumu? Pred niekoľkými rokmi sa však pustila aj do organizovania odborných špecializovaných konferencií. Na hlavné dôvody pre tento krok sme sa spýtali riaditeľky spoločnosti Ing. Bohumily Tauchmannovej.
Od svojho začiatku sa spoločnosť venovala marketingovému výskumu, marketingovému poradenstvu a organizovaniu špecializovaných konferencií. V apríli 2000 došlo k prepojeniu s nadnárodnou agentúrou GfK a výskumná časť spoločnosti prešla v SR pod spoločnosť GfK. Poradenská časť spoločnosti, ktorá naďalej ostala pôsobiť pod značkou Incoma Slovakia sa zamerala na organizovanie odborných konferencií, špecializovaných marketingových podujatí a poskytovanie marketingového poradenstva. Ako doplnok k týmto činnostiam pribudlo organizovanie spoločenských eventov.
* Aký charakter majú vaše konferencie, na čo sa pri ich koncipovaní zameriavate?
O ktoré konferencie ide? Pribudnú v budúcom roku aj nejaké novinky?
Témy sa dotýkajú rôznych oblastí. Niektoré projekty majú väčší záber, niektoré sa sústredia na jednu úzko špecifickú tému. Témy zahŕňajú aktuálne trendy v medzinárodnom a domácom obchode a marketingu, postavenie obchodných sietí v rámci obchodu s rýchloobrátkovým tovarom, rozvoj na trhu HORECA a v cestovnom ruchu, trendy na trhu nealko nápojov, aditív a vývoj technológií a obalov na trhu nealkoholických nápojov, zmeny vo finančnom sektore, v oblasti daní a zákonov. Historicky najstaršia je medzinárodná konferencia o obchode a marketingu - INTRACO (od roku 1996). Rýchle napredovanie rozvoja tohto odvetvia si vyžiadalo zaradenie monotematickej - špecializovanej konferencie - INTRACO Special. Každoročne sa zameriava na najaktuálnejšiu tému, ktorá rezonuje medzi obchodníkmi. Pre jednotlivé tovarové skupiny rýchloobrátkového tovaru postupom času prestali byť dostatočné informácie, ktoré obsiahla konferencia INTRACO, preto sa v spolupráci s Asociáciou výrobcov nealkoholických nápojov a minerálnych vôd zrodila konferencia Soft Drink Forum zameraná na nápojový priemysel a jeho špecifiká. Nevenuje sa len odbornej problematike, jej úlohou je i podpora pitného režimu a komunikácia so spotrebiteľom. Pridanou hodnotou a špecifikom našich konferencií sú diskusné fóra na aktuálne témy, ktoré majú úspech už niekoľko rokov. Diskusné fóra predstavujú priestor na dialóg medzi štátnou správou a odborníkmi, môže sa tak docieliť vysvetlenie problémov a modifikácia podnikateľského prostredia. V budúcom roku pribudnú nové konferencie - pripravujeme stretnutie odborníkov z oblasti výskumu, výroby potravín a výživy, predmetom diskusie budú i najnovšie trendy výroby potravín a potravinovej bezpečnosti. Zaujímavé budú konferencie venované regiónom a zdravotníckemu sektoru.
* Čo môžu ich účastníci získať. Komu sú predovšetkým určené, aká je cieľová skupina?
Ide o obchodníkov a ich dodávateľov, IT spoločnosti, marketingové spoločnosti či štátne inštitúcie, ktoré ovplyvňujú podnikateľské prostredie. Dôležitou skupinou účastníkov konferencií sú aj zástupcovia spotrebiteľov, pretože celé snaženie v obchode sa odvíja od potrieb a želaní zákazníkov - spotrebiteľov. Netreba zabúdať na zástupcov vzdelávania, najmä z odborných vysokých škôl. Prax nemôže existovať bez teoretických základov nadobudnutých v školách a naopak, pre školy je veľmi dôležité prepojenie s praxou. Pýtate sa, čo môžu účastníci konferencií získať? Okrem odborných informácií z prednášok, ktoré môžu zúčastnení využiť ďalej v praxi, predstavujú konferencie aj miesto na nadviazanie nových partnerských vzťahov medzi dodávateľmi a odberateľmi. A práve tu možno využiť výhody osobného kontaktu, ktorý konferencie poskytujú. Aj keď sa v duchu doby vo veľkej miere využíva rýchla, no neosobná moderná komunikácia prostredníctvom infokomunikačných technológií. Tá však nedokáže nahradiť prednosti osobného kontaktu, ktorý má a bude mať pri obchodovaní vždy nezastupiteľnú úlohu.
* Aký je priemerný počet prednášajúcich na konferencii, aký počet účastníkov, dĺžka konferencie...
Veľmi obmedzujúcou skutočnosťou pri organizovaní podujatí tohto typu na Slovensku je nedostatočná kapacita a úroveň možností ponúkaných kongresovými centrami. Je takmer nemožné zorganizovať medzinárodné konferencie, ktoré majú dĺžku trvania tri a viac dní, s počtom účastníkov nad 1000 osôb, pretože variabilné kongresové priestory, ktoré by spĺňali požiadavky takejto akcie, nie sú v ponuke.
V kuloároch sa z času na čas objaví informácia, že sa kongresové centrum s požadovanými parametrami pripravuje, ale realita, žiaľ, hovorí o niečom inom... Osobne si myslím, že by Slovensko vďaka svojej polohe vedelo naplniť a využiť takéto priestory pre účely kongresovej turistiky.
Ročne sa na našich konferenciách - je ich zvyčajne deväť - zúčastní približne 2000 účastníkov a počet prednášajúcich sa pohybuje okolo 30. Počet prednášajúcich závisí od dĺžky a štruktúry programu konferencie. Môžem všeobecne potvrdiť, že postupom rokov sa prechádza od kvantity ku kvalite a upúšťa sa od programového maratónu. Žiadanejšie sú kratšie, ale intenzívnejšie vstupy na jednotlivých konferenciách. A stále viac sú vítané diskusné fóra na aktuálne témy. Čoraz väčšiu váhu majú konferencie, ktoré sú koncipované do širších súvislostí, čo znamená, že ich posolstvo nemá byť iba pre úzku skupinu odborníkov, ale závery z týchto podujatí sa majú dostávať cez rôzne marketingové kanály ďalej k spotrebiteľovi.
(rbs)
Termálne kúpalisko Vadaš je jedným z najväčších kúpalísk na Slovensku, navyše sa v posledných rokoch dynamicky rozvíja. V roku 2002 sa vybudovala sieť bufetov, v roku 2003 odovzdali nový trojhviezdičkový hotel Thermal a v tomto roku prekvapili návštevníkov obrovským bazénom s vlnobitím. Na uplynulú sezónu sme sa spýtali Mikuláša Gyetvena, riaditeľa Vadaš, s. r. o.
Počasie nám tohto roku neprialo, napriek tomu sa nám podarilo plánované príjmy prekročiť približne o 2 milióny korún. Dosiahli sme to vďaka novému bazénu s vlnobitím, čo je na Slovensku jedinečné a vďaka ktorému sa zvýšil záujem o kúpele. Navyše 18. júla sme dosiahli nový rekord, za jeden deň sme predali 11 700 vstupeniek.
* Nie je veľmi veľkou konkurenciou susedný Ostrihom, ktorý je už známym turistickým centrom?
Turistická ponuka Ostrihomu je úplne iného rázu: pobyt robí atraktívnym množstvo historických budov, pamiatok a kultúrnych aktivít. Podobnú funkciu bude splňať zážitkový kúpeľ, ktorý je v súčasnosti vo výstavbe. Jeho cena bude rozdielna od ostatných cenových ponúk, takže by som to ani nenazval konkurenciou. V Ostrihome však nie sú vyhovujúce ubytovacie kapacity, a tak z príťažlivosti Ostrihomu ešte dobrých pár rokov budeme inkasovať my.
* Aké možnosti čakajú ubytovaných hostí? Aká ja vaša aktuálna ponuka?
U nás ubytovaní hostia môžu využívať bazény kúpaliska, viaceré možnosti oddychu, napríklad tenisové kurty, jazdu na koni, volejbal, ihrisko, vodné bicyklovanie a lov rýb.
* Čo plánujete ponúknuť na budúci rok?
Aj na budúci rok pokračujeme v intenzívnom rozvoji realizáciou 75-miliónového investičného balíka. Našim zákazníkom nestačilo malé parkovisko. Mohlo na ňom doteraz parkovať 450 áut. Preto na začiatok budúcej sezóny chceme strojnásobiť súčasné kapacity, to znamená, že vytvoríme ďalšie parkovacie možnosti pre približne 1150 áut. Značný nárast znamená pre nás aj fakt, že sme získali susednú budovu bývalej kasárne. Takto sa plocha kúpaliska rozšírila o ďalších 10 hektárov. Zrekonštrujeme a prebudujeme tunajšie budovy, a tak môžeme ubytovacie kapacity rozšíriť o ďalších 42 trojhviezdičkových apartmánov. V tomto priestore plánujeme vybudovať novú chatovú štvrť, cesty a inžinierske siete. Myslíme aj na spestrenie služieb. Vedľa krytej plavárne vybudujeme vonkajší bazén, ktorý sa bude dať používať po celý rok. Jednu budovu zmeníme na bowlingovú halu s barom, detským kútikom, stolmi s pripojením na internet, stolným futbalom, biliardom - to znamená, že postavíme po celý rok fungujúce centrum voľného času.
(pr)