Česká poisťovňa - Slovensko a.s. posilnila v tomto roku svoju pozíciu na trhu. Získala ocenenie týždenníka Trend a stala sa 3. poisťovňou roka 2004. Dostala tiež 2. cenu za najpôsobivejší image v súťaži Rhodos. Podiel na zlepšovaní ekonomických výsledkov má podľa slov podpredsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa Ing. Antonína Nekvindu, portfólio kvalitných produktov, či už z oblasti životného alebo neživotného poistenia. Verejnosť v poslednom období zaujímala najmä o neživotné poistenie a to o poistenie automobilov, preto sme Ing. Nekvindovi položili pár otázok práve z tejto oblasti.
l Zaujímalo by nás prečo sa ČPS a.s. rozhodla nesegmentovať trh podľa špeciálnych kritérií? A aký ste zaujali postoj k zľavám pre klientov, ktorí sa počas posledných dní pred možnosťou vypovedania zmluvy, chceli odhlásiť?
Pre rok 2005 sme sa rozhodli pri povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla (PZP) zostať pri členení cien podľa kubatúry, čiže objemu motora. Na Slovensku nie sú zatiaľ dostupné štatistiky, ktoré by nám umožnili primerane trh segmentovať. Za primerané v súčasnosti považujeme len segmentovanie vodičov, ktorí spôsobili škodu, a ktorí majú bezškodový priebeh.
Čo sa týka zliav pre klientov, ktorí prišli vypovedať zmluvy tesne pred 18. novembrom, Česká poisťovňa - Slovensko a.s. im neposkytla žiadne špeciálne vysoké zľavy, aby u nás zostali. Pripadalo nám to nespravodlivé voči naším ostatným klientom, ktorí sa nedostavili osobne. Takže u nás nebol nik diskriminovaný a pre všetkých platili rovnaké ceny znížené o bonusy za bezškodový priebeh. Ďalšiu zľavu mohli klienti získať ak uzatvorili poistenie cez telefón alebo prostredníctvom internetu. Na tieto formy uzatvorenia PZP ponúkame 10 % zľavu, ktorá nebola a nie je nijako termínovo ohraničená. Chcel by som sa poďakovať našim klientom, ktorí sa postavili k celej záležitosti s PZP rozvážne a nenechali sa zlákať iba jednorazovou akciou, ale mysleli i na budúcnosť a verím, že klienti, ktorí sa tento rok rozhodli pre inú poisťovňu sa k nám vrátia.
Aké bonusy môžu u vás motoristi získať za bezškodový priebeh?
Motoristom ponúkame trojstupňovú škálu bonusov 25 %, 15 % a 5 % z výšky poistného na základe dĺžky bezškodového priebehu, je samozrejmé, že klientom započítavame bezškodový priebeh poistenia z predchádzajúcich poisťovní.
Spomenuli ste poistenie cez internet a cez telefón, mohli by ste nám ich priblížiť?
Ide o nové formy uzatvárania PZP. Od novembra sme zaviedli možnosť uzatvoriť si PZP cez telefón. Klientom stačí vytočiť zvýhodnené číslo 0850 111 116, kde sa za cenu miestneho hovoru spoja s operátorkou, ktorá s nimi uzatvorí zmluvu. Uzatvorenie zmluvy PZP cez internet ponúkame tiež od novembra, v súčasnosti ako jediná poisťovňa na slovenskom trhu.
Čo v prípade, že klienti nestihnú zaplatiť PZP do konca roka?
Nakoľko je koniec roka spojený s finančnými nápormi a nielen kvôli Vianociam, rozhodli sme sa pre klientov Českej poisťovne - Slovensko a.s. predĺžiť splatnosť poistenia PZP na kalendárny rok 2005 až do 31. januára 2005.
Prejdime z PZP na havarijné poistenie, čo v tejto oblasti ponúka vaša posťovňa?
Klientom u nás ponúkame havarijné poistenie DOMINANT (all risk) a DOMINANT (havária živel). Výhodami oboch týchto poistení je Vstupný bonus, čiže zľava na poistnom za poistenie vozidla na základe priznaného bezškodového priebehu. Klientom ďalej ponúkame voľbu výšky spoluúčasti. Každý klient si u nás môže vybrať podľa svojich predstáv. Rovnako majú i možnosť voľby splátok. To znamená, že si môžu platbu havarijného poistenia rozdeliť do viacerých splátok a platiť ročne, polročne a štvrťročne. Naše havarijné poistenie klientov automaticky chráni proti škodám na celom geografickom území Európy a jeho súčasťou sú Asistenčné služby. Navyše u nás klienti nájdu k obom havarijným poisteniam i široký výber pripoistení.
Bonusy a malusy do veľkej miery ovplyvňujú výšku poistky. Na cestách sa veľmi často stáva, že z okoloidúceho auta odskočí kamienok, ktorý rozbije predné sklo. Ak si klient poisťovne uplatní z havarijného poistenia zaplatenie čelného skla prichádza o bonus a navyše sa uplatňuje i spoluúčasť. Ponúka Vaša poisťovňa nejaké vhodné riešenie na tieto situácie?
Česká poisťovňa - Slovensko a.s. ponúka ako jediná poisťovňa na Slovensku" Pripoistenie čelného skla". Toto poistenie je presne riešením na problém rozbitia čelného skla náhodnou udalosťou, či už zrážkou, krupobitím, odskočeným kamienkom a pod. Výhodou je práve to, že toto poistenie sa dojednáva bez spoluúčasti a nemá žiadny vplyv na váš bonus.
Čo považujete vy za silnú stránku vašej poisťovne?
Česká poisťovňa - Slovensko a.s. sa vďaka využitiu najmodernejších technológií dostala na špičku v kvalite služieb poskytovaných zákazníkom. V našej poisťovni využívame naplno digitalizáciu pri vzniku a likvidácii poistných udalostí. Kvalitu našich služieb potvrdzujú i ocenenia ako tretia poisťovňa roka vyhlásená týždenníkom Trend, či 2. cena za najpôsobivejší image v súťaži Rhodos. Chránime sny našich klientov a to nielen vďaka vlastným 11-ročným skúsenostiam so starostlivosťou o ich životy a majetok, ale i vďaka dlhodobej tradícii a blízkosti materskej spoločnosti České pojišťovny, ktorá im rovnako dobre rozumie.