aj s istou zahraničnou nízkonákladovou spoločnosťou, ktorá by bola ochotná v Trenčíne leteckú dopravu zabezpečiť.
Trenčianske letisko patrí pod ministerstvo obrany, predstavitelia kraja preto ministra dopravy Juraja Lišku požiadali o prevod letiska do majetku samosprávneho kraja.
Zámer sme predostreli už bývalému ministrovi Ivanovi Šimkovi i predsedovi vlády Mikulášovi Dzurindovi, odpovede sme sa však nedočkali," skonštatoval Krištof. Trenčianske letisko by sa podľa predstaviteľov kraja mohlo stať dopravným uzlom celoslovenského významu.
Dve tretiny kapacity letiska by sa podľa nich mali využívať na dopravné lety, zvyšná tretina by mala slúžiť pre osobné nízkokapacitné linky premávajúce do blízkych destinácií ako Viedeň či Praha. "Vojenské letisko má na to výborné predpoklady aj preto, že je veľké a má dostatok skladových priestorov, ktoré môžu slúžiť ako colné depozity," tvrdí Krištof. Podľa neho by trenčianske letisko neohrozili ani podobné ambície neďalekých letísk v Piešťanoch a Žiline. "Hričovské letisko môže prijímať len lietadlá s nízkou dráhou letu, trenčianske letisko má naproti tomu pristávacie plochy vhodné pre všetky dopravné letiská," tvrdí. "Čo sa týka Piešťan, trh už vygeneruje, ktoré letisko je na tento účel vhodnejšie," dodáva.
Podľa župana Štefana Štefanca patrí oživenie trenčianskeho letiska medzi základné priority samosprávneho kraja. Štefanec zároveň priznáva, že v prvých rokoch by šlo zrejme o stratový projekt. "Vzorom je pre nás napríklad regionálne letisko v poľských Katowiciach, ktoré sa po piatich rokoch dostalo do zisku a ten neustále rastie," myslí si župan.
(mp)