Je to vyskúmané: sviečky, koledy a vôňa škorice

Už je to jasné, aj vedecky dokázané: Sviečky, koledy a vôňa škorice, to je kombinácia, ktorá nás dokáže úplne citovo rozložiť. Ak to ešte neviete, prišli na to britskí vedci, ktorí sa rozhodli vedecky vyskúmať, ktoré tri ingrediencie umožnia najemotívne

jšie vnímať vianočné sviatky. Pri pokuse pracovali so skupinou dobrovoľníkov, pričom skúmali ich zrakový, sluchový a čuchový vnem. Mali sa rozhodnúť pre jednu z poskytnutých kombinácii podľa toho, ako vianočne sa pri nej cítia. Sviece, koledy a škorica sa umiestnili na prvom mieste. Hneď za nimi nasledovala kombinácia sviece, koledy a pomaranče a poslednou vianočnou trojkombináciou boli sviece, klasická hudba a vôňa borovice. Neskôr urobili pokus s nakrájanými koláčmi, ktoré umiestnili do dvoch rôznych miestností. V prvej izbe, kde svietili sviečky, hrali koledy a rozvoniavala škorica, zjedli dobrovoľníci po desiatich minútach 20 kusov koláčov, zatiaľ čo v druhej, kde svietili

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

sviečky, hrala klasická hudba a voňala borovica, sa ich zjedlo iba 13. Profesor Michael Brammer, ktorého spoločnosť Neurosense prieskum uskutočnila, tvrdí: "Porovnali sme najlepšiu a najhoršiu kombináciu a zistili sme, že očividne viac koláčov sa zjedlo v izbe s najlepšou kombináciou. Podľa všetkého to bolo preto, že dobrovoľníci sa v tejto izbe cítili sviatočnejšie." Ochotných účastníkov pokusu potom so slúchadlami na ušiach usadili pred počítačovú obrazovku a do nosa im

z trubičky sálala vôňa. Profesor poznamenáva, že kombinácia týchto faktorov mala oveľa väčší vplyv ako vnem aplikovaný jednotlivo. "Nijaká z týchto zložiek nemá sama taký účinok ako v kombinácii s ostatnými," dodáva.

A resumé pre blížiace sa sviatky? Ak patríte medzi tých, ktorí by sa koláčov radšej vzdali, prispôsobte tomu vianočnú trojkombináciu.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: šim

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 579
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 295
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 710
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 097
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 318
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 925
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 856
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 404
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu