Poslednú tretinu festivalu České divadlo, ktorý sa v nedeľu skončil v bratislavskom Štúdiu L+S, otvoril česko-slovenský projekt Garderobiér. Do Bratislavy s ním pricestovalo pražské Divadlo v Dlouhé a režíroval ho slovenský herec Martin Huba, ktorý tiež vytvoril jednu z hlavných rolí.
Bol to vlastne návrat. Pred takmer dvadsiatimi rokmi účinkoval Martin Huba v tejto hre na domovskej Malej scéne SND. Vtedy ešte hral garderobiéra a jeho pána, starnúceho shakespearovského herca Ctibor Filčík. Inscenácia bola mimoriadne úspešná, predčasne sa však skončila pre úmrtie. Rovnako ako v hre sa náhle skončil život Sira, skončil sa aj v reáli neočakávane život Ctibora Filčíka.
Akoby teda zostalo čosi nedopovedané. Nečudo, že keď sa z Hubu stal režírujúci herec, k titulu sa vrátil. K textu, ktorý dáva zaujímavý priestor hercom a kladie aj zaujímavé otázky o zmysle hereckej práce, o dobrých aj zlých vlastnostiach veľkých umelcov. Aj teraz však mala inscenácia namále. Pôvodne mal Huba Garderobiéra uviesť v Stavovskom divadle v Prahe, pre nezhody z toho zišlo. Od začiatku totiž videl v postave garderobiéra, otrocky milujúceho svoj egoistický herecký idol, Miroslava Táborského. Súbor divadla však nechcel takúto zaujímavú rolu prenechať hosťovi.
Garderobiér sa preto presunul do Divadla v Dlouhé, tam ho však pred premiérou doslova zmietla povodeň. Nakoniec podalo ruku Divadlo na Zábradlí a premiéra sa uskutočnila. S veľkým úspechom. Hubovi vyniesol jeho Sir nomináciu na Cenu Alfréda Radoka za mužský herecký výkon a bratislavské publikum tiež ocenilo kvality predstavenia.
Hra Plný kapsy šutrů bola z iného súdka. Na prvý pohľad veľmi jednoduchá. Scénu tvorí prakticky jeden praktikábel a na javisku stoja iba dvaja herci. Miroslav Vladyka a Radek Holub však dve hodiny nesú na pleciach ťarchu veľmi náročného predstavenia. A robia to skvele. Priestor zaľudnili desiatkami postáv (počnúc krásnou herečkou cez arogantného režiséra až po prežúvajúce jalovice) a čiernu debnu premieňali raz na barový pult, potom na pohodlný diván, ale tiež bučiacu kravu. No najmä, rozohrali silný príbeh o rázovitej írskej náture, ktorá len tak nepadne - prepytujem - na riť, keď do krásneho Írska vtrhne nafúkaný hollywoodsky štáb a nakrúca povrchný film o problémoch krajiny, o ktorej nevie zhola nič.
Festival tento rok uzavrel Činoherný klub. Ako po minulé roky však aj teraz skôr než výnimočným predstavením, získalo si divadlo sympatie publika viac kvalitným hereckým obsadením. Najvýraznejší boli Ondřej Vetchý a Petr Nárožný, celkove však talianska groteska Maska a tvář ponúkla iba priemernú zábavu.