1. Ak nedostanete do polovice januára výpis z individuálneho účtu, narodili ste sa po roku 1951 a nepoberáte dôchodok
Musíte sa obrátiť na ústredie Sociálnej poisťovne, pravdepodobne má nesprávnu adresu vášho bydliska. Musíte napísať na ústredie Sociálnej poisťovne, upozorniť na novú adresu a uviesť svoje meno aj rodné číslo, podľa ktorého poistovňa bude vedieť, o ktorý účet ide.
2. Ak vo výpise chýbajú údaje o niektorých vašich zamestnaniach
V tomto prípade musíte navštíviť bývalého zamestnávateľa a upozorniť ho, že si nesplnil povinnosť zaslať evidenčné listy. Ak zamestnávateľ už zanikol, musí poistenec priniesť do pobočky poisťovne vlastný doklad, napríklad pracovnú zmluvu alebo dôchodkový evidenčný list a požiadať o jej zaevidovanie. Ak takéto doklady nemá, musí v každom prípade upozorniť poisťovňu, ktorá sa bude snažiť nájsť informácie v archívoch.
3. Ak vo výpise chýbajú údaje o náhradných obdobiach
Už dnes prichádzajú poisťovni upozornenia o chýbajúcej evidencii náhradných období, teda času, keď poistenec nepracoval, pretože študoval alebo bol na základnej vojenskej službe, či sa staral o dieťa. Potvrdenia o týchto obdobiach podľa Sociálnej poisťovne zatiaľ netreba dokladať, to znamená, že netreba zatiaľ nosiť do poisťovne rodné listy detí, vojenské knižky ani indexy zo škôl. Tieto doklady stačí predložiť v budúcnosti, keď bude poistenec žiadať o dôchodok
Čas, dokedy treba informovať Sociálnu pobočku o nezrovnalostiach vo výpise, nie je obmedzený, možno to urobiť kedykoľvek. Vyjasnením nezrovnalostí sa však v budúcnosti môže skrátiť vybavovanie žiadosti o dôchodok.