Jarjabka, ktorý sa na prieskume zúčastnil s Tomášom Galbavým (SDKÚ), okrem iného zarazilo, že Nová scéna vynakladá značné peniaze na zabezpečenie reklamy svojej produkcie. Napríklad v prípade komédie Blbec na večeru investovalo divadlo do propagácie viac prostriedkov, než mu vynieslo vstupné. Reklama si vyžiadala 555-tisíc a zo vstupného sa vrátilo 513-tisíc korún.
Za "pozoruhodnú" označil Jarjabek informáciu, že po odrátaní honorárov hosťujúcim umelcom, koproducentom a spolupracujúcim agentúram zostalo napríklad Novej scéne z inkasovaného vstupného na Hamleta (380-tisíc) len necelých 60-tisíc, alebo v prípade inscenácie Krysař z vyše 1,5 milióna len 524-tisíc. "Z verejných zdrojov pritom stále ministerstvo kultúry činnosť divadla dotuje príspevkom na činnosť vo výške zhruba 30 miliónov," zdôraznil.
Prieskum tiež potvrdil premenu Novej scény na divadlo agentúrneho typu, pre ktorého umeleckú produkciu nie je podľa Jarjabka dôležitá skladba a disponovanosť vlastného umeleckého súboru.
Poslanecký prieskum otvoril aj problém nevyužívania priestorov kaviarne Olympia, ktoré boli v rámci generálnej rekonštrukcie včlenené do areálu prenajatého divadlu. Tým, že kaviareň nie je v prevádzke od 1. januára 2002, sa podľa Jarjabka divadlo nehospodárne vzdalo možnosti znížiť závislosť od štátnych zdrojov. Ako skonštatoval, pri previerke investície do výmeny kresiel v hľadisku nezistili porušenie platných predpisov, nezrovnalosti sa však vyskytli v datovaní zmluvy s dodávateľom Kino ex-port.
Prestavba hľadiska, ktorá mala celoplošne znížiť ceny vstupeniek, nesplnila účel, lebo pred rekonštrukciou stáli v roku 2002 priemerne 247 a v tomto roku, teda po rekonštrukcii, takmer 400 korún.
Súčasné smerovanie Novej scény podľa poslancov mediálneho výboru veľmi jasne ustupuje z pozície umeleckej inštitúcie. Za jednu z opodstatnených alternatív označil Jarjabek možnosť opätovného včlenenia scény do Slovenského národného divadla. (sita)