Devízové príjmy z cestovného ruchu klesli

BRATISLAVA - Devízové príjmy z aktívneho zahraničného cestovného ruchu dosiahli počas deviatich mesiacov tohto roka podľa predbežných údajov Národnej banky Slovenska takmer 20,5 miliardy korún. Predstavuje to medziročný pokles o 15,5 percenta. Devízové .

BRATISLAVA - Devízové príjmy z aktívneho zahraničného cestovného ruchu dosiahli počas deviatich mesiacov tohto roka podľa predbežných údajov Národnej banky Slovenska takmer 20,5 miliardy korún. Predstavuje to medziročný pokles o 15,5 percenta. Devízové výdavky zaznamenali 14,2-percentný nárast, keď ich objem predstavoval 18,4 miliardy korún. Celkové aktívne saldo devízových príjmov a výdavkov tak v sledovanom období medziročne kleslo o 74,7 percenta na približne 2 miliardy korún. Vyplýva to z informácií odboru cestovného ruchu ministerstva hospodárstva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Individuálna turistika sa na celkových devízových príjmoch podieľala 94,5 percenta, organizovaná 4,1 percenta a mimobankové zmenárne 1,4 percenta. Najväčšia časť výdavkov, až 79,3 percenta, pripadla na individuálnu turistiku a 17 percent na organizovanú turistiku. Na zahraničných pracovných cestách minuli občania Slovenska 3,7 percenta celkových devízových výdavkov.

Za deväť mesiacov prekročilo hranice Slovenska 20,451 milióna zahraničných návštevníkov, čo je o 4,9 percenta viac ako v rovnakom období minulého roku.

Rast dosiahli hraničné priechody s Ukrajinou o 30,8 percenta, Rakúskom o 19,3 percenta, ČR o 5,6 percenta, Maďarskom o 2,1 percenta a cez letiská o 108,1 percenta. Pokles zaznamenali len hraničné priechody s Poľskom - o 1,2 percenta.

SkryťVypnúť reklamu

Od začiatku tohto roka vycestovalo zo Slovenska 15,043 milióna osôb. Predstavuje to medziročný nárast o 13,9 percenta.

Najviac vycestovaní pripadlo na Českú republiku - 46,6 percenta, do Maďarska cestovalo 24,4 percenta, do Poľska 13,2 percenta a do Rakúska 12,6 percenta turistov.

V oblasti cestovného ruchu podnikalo ku koncu septembra podľa Odvetvovej klasifikácie ekonomických činností celkovo 19 518 podnikateľských subjektov, čo predstavuje medziročný nárast o 13,7 percenta. Najväčšiu skupinu z pohľadu počtu zamestnancov, a to až 61,7 percenta predstavujú podnikatelia, ktorí podnikajú sami a nemajú ani jedného zamestnanca, alebo zamestnávajú do deviatich pracovníkov.

(sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 446
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 085
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 696
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 631
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 042
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 1 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 722
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 577
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu