Manchester United predal suveníry za 23,6 mil. libier

LONDÝN – Manchester United zostáva podľa analýzy známej audítorskej firmy Deloitte and Touche už štvrtý rok za sebou najbohatším futbalovým klubom sveta s ročným príjmom 117 miliónov libier. Obrat červených diablov vzrástol o 5,5 percenta aj naprie

LONDÝN – Manchester United zostáva podľa analýzy známej audítorskej firmy Deloitte and Touche už štvrtý rok za sebou najbohatším futbalovým klubom sveta s ročným príjmom 117 miliónov libier. Obrat červených diablov vzrástol o 5,5 percenta aj napriek tomu, že v hodnotenom období odohrali na svojom štadióne Old Trafford o päť zápasov menej, čo spôsobilo zníženie príjmov zo vstupného zo 41,9 mil. libier na 36,3 milióna. Nárast príjmov o osem miliónov libier zaznamenal Manchester z predaja televíznych práv. Klub začal profitovať aj z prestavby štadióna, keď sa priemerná návštevnosť zvýšila o 3600 divákov na 57 600.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Manchester Utd. vykazuje každoročne zisk, väčšinu z neho však investuje do svojich činností. Z prevádzkového zisku 30,1 mil. libier vyplatil 4,9 mil. formou dividend a 13,6 mil. investoval do nákupu hráčov vrátane brankára Fabiena Bartheza. Klub investoval nemalé prostriedky aj do tréningového strediska v Carringtone. Významnou udalosťou v klubovom živote Manchester United bol podpis rekordnej sponzorskej zmluvy so spoločnosťou Vodafone, čím sa výška finančných prostriedkov od sponzorov zvýši o 21% – na 22,5 mil. libier. Klub vytvoril spoločnú alianciu s americkým bejzbalovým tímom New York Yankees, čo by mu mohlo pomôcť dostať sa do povedomia v USA.

Štruktúra príjmov Manchester United – vstupné a bulletiny: 36,626 mil. libier, televízne práva: 30,546 mil., sponzorské príspevky a reklama: 18,513 mil., konferencie a reštauračné služby: 6,698 mil., predaj suvenírov: 23,622 mil., príjmy zo spoločného podniku: 1,034 mil. (sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 581
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 302
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 113
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 332
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 918
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 400
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu