Hovorca spoločnosti Vladan Crha uviedol, že cieľom znižovania počtu zamestnancov je zvýšenie produktivity práce. Jedným z ukazovateľov produktivity je aj počet hlavných telefónnych staníc na jedného zamestnanca, ktorý by mal na konci roka presiahnuť 250 oproti 222 staniciam na konci roku 2000. Špičkoví svetoví telekomunikační operátori prevádzkujú okolo 300 staníc na pracovníka. Koncom roku 1995, keď sa začínala modernizácia telekomunikačnej siete, mal Telecom vyše 26 000 pracovníkov a na každého pripadalo iba 31 telefónov.
Tohtoročné prepúšťanie sa výrazne dotkne pražskej centrály firmy - z generálneho riaditeľstva odíde 1300 ľudí, teda plná tretina celkového počtu.
Pre prepustených firma pripravila špeciálne poradenské a rekvalifikačné programy a vyplatí im vysoké odstupné. To sa pohybuje medzi šesť- a desaťnásobkom priemerného mesačného platu.
Český Telecom vykázal od januára do septembra medziročný pokles zisku o 18,7 % na 3,95 miliardy Kč, čo je najhorší výsledok od roku 1997. Informuje o tom český denník Mladá fronta Dnes.
(1 CZK = 1,306 SKK)