TEXT A FOTO - ČTK, TASR/AP, ČTK/AP, REUTERS, ARCHÍV
Na parížskom Salóne čokolády, ktorý sa konal od minulého štvrtka do pondelka, si prišli na svoje čokoholici. Obľúbenú maškrtku tam našli vari vo všetkých podobách. Nechýbala takmer päťmetrová sladká Eiffelovka, skoro dvojmetrová socha Slobody, len o niečo menšia japonská pagoda ( na snímke ) a namiesto perníkovej chalúpky tam trónila jeden a pol tonová čokoládová chalupisko. Svoje najnovšie návrhy šiat, samozrejme ušitých z čokolády, prišli do Paríža vystaviť aj veľkí módni tvorcovia ako Paco Rabanne či Oscar de la Renta. Okrem takýchto špecialít bol salón plný rôznych čokoládových cukríkov a tabličiek. Jeden francúzsky výrobca ponúkal čokoládu s motívmi Kámasútry.
Parížsky salón sa konal už desiaty raz a jeho úspech bol opäť veľký. Čokoláda totiž patrí medzi obľúbené pochúťky Francúzov. Jej spotreba sa za posledných desať rokov zvýšila o štvrtinu a dnes dosahuje priemerne 6,8 kilogramu na človeka za rok. Skoro tretina Francúzov si ju dožičí denne. V obľube, predovšetkým u žien, je horká čokoláda. Špeciálne čokoládové obchody patria k bežnému obrazu francúzskych ulíc a francúzština má aj špeciálne slovo označujúce výrobcu čokolády - chocolatier. V celej krajine je ich asi 12 000.