Tunel začali stavať v roku 2000, o dva roky neskôr prerazili tunelovú rúru. Oproti tunelu Branisko je neporovnateľne menší. Juraj Fürst zo Slovenskej správy ciest hovorí, že je to moderný tunel, ktorý spĺňa všetky prísne normy, je v ňom moderná technológia, má cementobetónovú cestu. Náklady na obchvat, ktorý sa okrem tunela skladá z ďalších dvoch častí, boli 3,7 miliardy. Tunel stál 1,2 miliardy.
Horelica je tretí funkčný cestný tunel na Slovensku. Najmenší je starší tristometrový tunel Stratená v údolí Hnilca, ktorý je zatiaľ jediný v riadnej prevádzke.
Päťkilometrový tunel Branisko na východe Slovenska je stále v skúšobnej prevádzke. Slovenská správa ciest by chcela mať na budúci týždeň kolaudačné rozhodnutie, po ktorom by Branisko mohli zaradiť do riadnej prevádzky. Pre motoristov sa pri prechádzaní tunela Branisko veľa nezmení. Nie je však vylúčené, že po skončení skúšobnej prevádzky policajti povolia v Branisku maximálnu rýchlosť 80 kilometrov za hodinu. Teraz sa tam jazdí šesťdesiatkou.
Ďalší tunel (Sitina) by mali otvoriť v Bratislave v roku 2006. Bude súčasťou diaľničného ťahu cez Bratislavu. (rf)