Podľa štatistík železničiarov spoločnosť prepraví z Bratislavy do Viedne mesačne 64-tisíc ľudí.
Železničná spoločnosť od polovice decembra predĺži napríklad spoj Nitra - Bratislava, alebo Nové Zámky - Bratislava, keď konečná stanica nebude v Bratislave, ale vo Viedni. Rýchlik Zobor už skúšobne išiel do Viedne a späť do Nitry. Železničná spoločnosť posilní aj regionálne vlaky Bratislava - Viedeň a bez prestupovania spojí aj Trenčín a Trnavu s Viedňou tým, že na trati Košice - Viedeň bude vlak Tatran zastavovať od 12. decembra aj v týchto dvoch slovenských mestách.
Pri niektorých vlakoch sa zmení aj konečná stanica vo Viedni. Napríklad tri páry IC, ktoré denne jazdia medzi Bratislavou a Viedňou, budú prichádzať do stanice Viedeň Westbahnhof. Doteraz prichádzali a odchádzali zo stanice Südbahnhof. "Je to kvôli lepšej nadväznosti IC vlakov na vlaky do Linzu, Salzburgu, Nemecka, Švajčiarska a späť, ktoré odchádzajú a prichádzajú do železničnej stanice Westbahnhof," píše Železničná spoločnosť. "Cestujúci už nebudú musieť do železničnej stanice Viedeň Westbahnhof dochádzať metrom zo železničnej stanice Viedeň Südbahnhof a s jediným prestupom v stanici Westbahnhof sa dostanú do celej západnej Európy. Regionálne vlaky, ktorých bude viac, budú jazdiť do stanice Südbahnhof." (rf)