el Zedníček zostavu na cvičenie. Ich tváre sa pravidelne objavujú na inzertných stranách televíznych produktov a obchodníci tvrdia, že tento spôsob propagovania výrobkov sa im vypláca. O peniazoch za reklamu sa v médiách často špekuluje, ale sumy taja aj herci, aj reklamné agentúry. Isté je len to, že sa to obom stranám vyplatí.
|
|
|
|
|
Herci, ktorí išli do reklamy, tvrdia, že propagujú len taký tovar, ktorý by si vedeli aj sami kúpiť. Herečka Zuzana Tlučková dostala ponuku dať svoju tvár k dispozícii na reklamu na kuchynský robot. Sama je vraj ovplyvniteľná reklamou a ako domáca pani a gazdiná by si takýto tovar pokojne kúpila. "Zdalo sa mi to celkom prirodzené, a preto sme začiatkom leta urobili zopár fotografií," povedala.
Onedlho sa jej tvár objavila v časopisoch v reklame na kuchynské potreby. Jej brat si vďaka jej reklame kúpil dokonca dve sady hrncov.
Tlučkovej odporučil ísť do spolupráce s touto firmou Michal Dočolomanský. Sám ako vášnivý chalupár propaguje všetko okolo domáceho majstrovania, od sady elektrického náradia až po rodinné bazény.
Firma, ktorá oslovuje hercov do tohto typu reklám v časopisoch, začínala okrem Dočolomanského aj s českým hercom Pavlom Zedníčkom. Postupne k nim pribudli ďalší - Zuzana Tlučková, Veronika Žilková, Jadranka Handlovská, v Česku Dalibor Gondík, Jiřina Bohdalová či Martin Zounar.
Zedníček tvrdí, že všetko, čo propaguje, si najprv sám odskúšal. "Previezol som sa na skútri, vyskúšal som si aj zostavu na cvičenie." Bol presvedčený, že tovar je v poriadku a aj keď ho sám nekúpil, "mal som dobrý pocit, že potencionálnych zákazníkov neklamem". Sám vraj používa panvicu, ktorú si pred časom kúpil iba vďaka reklame.
Zedníček si na reklamu nájde čas vždy, hoci je veľmi zaneprázdnený herec. "Doma mi hovoria, že sa boja pomaly otvoriť konzervu, aby som z nej náhodou nevyskočil," priznáva s úsmevom.
Herec a moderátor Dalibor Gondík sa na reklamu rád pozerá už od detstva. "Už ako chlapec som na ZDF a ARD s nadšením sledoval príbehy Ariela alebo Toffifee," povedal. Priťahovali ho najmä ich krátke kreslené príbehy a postavičky.
On sám je zatiaľ len na reklamných plagátoch a v časopisoch. Chcel by si zahrať aj v televíznom reklamnom spote, ale zatiaľ ho nikto neoslovil. V ktorej reklame by si najradšej zahral? V tej na whisky.
Autor: Barbora Laucká / Foto: archív