Pri objednávaní pripojenia na internet sa zákazník musí pýtať na všetky detaily. Inak sa ľahko môže stať, že namiesto úspory preplatí.
FOTO - ARCHÍV SME
BRATISLAVA - Niektorí zákazníci Slovak Telecomu sa sťažujú, že prerobili na jeho produkte "rodinný internet". Službu firma predstavila už v lete s tým, že ide o klasické "vytáčané" pripojenie na internet za mesačný paušál 355 korún. Jeho podstata bola v tom, že používatelia od štvrtej popoludní do siedmej rána neplatia za presurfované minúty.
Nikto však záujemcov neupozornil na malý, ale podstatný detail. Rodinný internet totiž môžu naplno využívať len surferi, ktorí si predplácajú celodenné pripojenie. Redakcii SME sa ozval čitateľ z Lučenca, ktorý napriek tomu, že si v Slovak Telecome predplatil rodinný internet, dostal prekvapujúco vysokú faktúru za internet. Pri objednávaní služby ho totiž nikto v zákazníckom centre neupozornil, že ak má večerné pripojenie, teda od šiestej večer do ôsmej ráno, môže paušálne pripojenie využívať len v tomto čase. Našťastie presurfoval mimo vymedzeného limitu len 400 korún. Horšie však dopadol jeho priateľ, ktorý za nepozornosť zaplatil vyše 1 500 korún.
Ďalší príklad čitateľa z Bratislavy ukazuje, že pri objednávaní služieb sa treba poskytovateľa pýtať na všetky detaily. Firma totiž nie je povinná zákazníka upozorňovať na všetky možné riziká. Na rozdiel od spomínaných dvoch prípadov sa operátora na zákazníckej linke opýtal, či neprekáža, že si predpláca len večerné pripojenie. Zistil, že surfovanie mimo vyhradený čas operátor penalizuje, bez ohľadu na to, či zákazník rodinný internet má, alebo nie.
Internetoví surferi, ktorí využívajú lacnejšie nočné programy, budú môcť rodinný internet naplno, teda od štvrtej popoludní do siedmej ráno, využívať až od novembra. Slovak Telecom sa totiž až tri mesiace po uvedení služby rozhodol posunúť časové obmedzenia večerného pripojenia Dial Basic. Program však bude stáť o dvadsať korún viac mesačne, teda 117 korún.
(dc)