to, že do roku 2008 bude o 80 kilometrov diaľnic viac vrátane privádzačov. Motoristi sa budú môcť voziť aj na 78 kilometroch nových rýchlostných ciest.
Štát sa bude orientovať najmä na úseky, ktoré sú súčasťou transeurópskych koridorov. Pôjde o celú diaľnicu z Bratislavy cez Košice až na hranice s Ukrajinou, a o úsek Žilina - Čadca - Skalité. Do roku 2006 by sa malo dokončiť diaľničné spojenie Bratislavy so Žilinou.
Zrýchlenie výstavby so sebou nesie nutnosť hľadať nové zdroje na jej financovanie. Už v roku 2005 pôjde na diaľnice zhruba 18 miliárd korún, dvakrát viac ako tento rok. Podobne vysoké tempo sa udrží aj v ďalších troch rokoch. Nie všetky peniaze však pôjdu priamo zo štátneho rozpočtu. Diaľnice sa budú stavať aj z úverov, ktoré bude získavať (za štátnu záruku) štátna Diaľničná spoločnosť. Ministerstvo dopravy predpokladá, že takto získa štyri miliardy korún ročne. Štátna firma prispeje i poplatkami získanými z diaľničných známok. Ich výška dosiahne dve miliardy ročne. Posledným významným zdrojom budú európske fondy. Zo štrukturálneho fondu ERDF má Slovensko čerpať v rokoch 2004 až 2006 136,7 milióna eur a z kohézneho fondu 130,9 milióna eur.
Z ohláseného zvyšovania investícií do diaľnic a rýchlostných ciest majú radosť najmä stavebné firmy. Slovenský stavebný trh je však príliš malý a zo štátnych zákaziek profituje len niekoľko veľkých hráčov. Diaľnice doposiaľ stavali v podstate len tri firmy. Preto hrozí, že ak dopyt po stavebných prácach presiahne určitú úroveň, môže naopak stavby predražiť.
Obavy pred umelým zvyšovaním nákladov potvrdilo posledné výberové konanie na výstavbu diaľničného úseku Mengusovce - Janovce. Na stavbu, ktorú financuje najmä kohézny fond, prišli tri takmer rovnaké ponuky. Tender sa musel zrušiť, pretože maximálnu cenu stanovenú expertízou presahovali o vyše 20 percent.
Odborníci sa nazdávali, že firmy sa takto snažia zvýšiť objemy peňazí plánovaných na výstavbu diaľnic. Objavili sa aj názory, že mohlo ísť o kartelovú dohodu veľkých hráčov.
Sieť diaľnic a rýchlostných ciest na SlovenskuPodľa nového projektu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest z roku 2001 bude na Slovensku spolu 659 kilometrov diaľnic a 874 kilometrov autostrád. Všetky budú súčasťou siete TINA (Transport Infrastructure Needs Assesment), teda európskych multimodálnych koridorov.