Najviac reklamácií je v období Vianoc

BRATISLAVA - V predvianočnom období ľudia nielen najviac nakupujú, ale aj najviac reklamujú. Okrem toho, že reklamujú chybné výrobky, vymieňajú aj nevhodné alebo zle vybraté darčeky.

So zákazníkom netreba viesť vojnu, tvrdí riaditeľ bratislavskej Jednoty Adrián Ďurček. Je presvedčený, že reklamácia sa aj tak napokon obráti proti obchodníkovi. „My ich vybavujeme vždy v prospech zákazníka.“ Spomína na nedávnu epizódu. Kupujúca prišla s reklamáciou nakúpeného tovaru až týždeň po nákupe. „Sťažovala sa, že kúpila len jeden balík ryže, ale na bloku mala uvedené tri kusy. Po týždni to však nemohla dokázať. Povedal som jej, že porušila zákon o ochrane spotrebiteľa, keď sa nesťažovala hneď na mieste. Ale aj tak som jej vzápätí poslal dva balíčky ryže domov.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V Jednote, kde majú priemyselný tovar popri potravinách len ako okrajový sortiment, je najčastejšie reklamovaná elektronika.

V bratislavskom hypermarkete Tesco v reklamáciách najviac figuruje obuv. „Stane sa, že si kúpia nevhodné topánky,“ hovorí Zuzana Tomanová. „Ak nie sú nosené vonku, zákazník ich môže priniesť do 30 dní. Vymeníme mu to za akýkoľvek iný tovar, prípadne vrátime peniaze. Táto zásada platí u nás na vrátenie hociktorého tovaru. Hovoríme tomu nevhodný nákup - ak si to zákazník rozmyslí. Ide len o to, aby výrobok nebol používaný a mal všetky visačky. Samozrejme, toto pravidlo neplatí pri potravinách, pretože tie je možné reklamovať len v prípade, ak sú pokazené.“

V Tescu mali skúsenosti aj so zneužívaním reklamácií. Napríklad nevymieňajú CD, videokazety, DVD-nosiče, CD-romy a počítačové programy. Zákazníci si ich väčšinou doma skopírovali a prišli vymeniť tovar za iný. Tesco bolo nútené to zatrhnúť. Tento tovar teda zákazníkovi vymenia len v prípade výrobnej chyby. (ru)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 492
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 165
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 698
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 751
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 004
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 453
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 768
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 520
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu