Európska komisia si dala za cieľ znížiť počet mŕtvych pri nehodách v únii o polovicu - teda z 50-tisíc v roku 2001 na 25-tisíc v roku 2010. Výhľady na plánované zníženie nehôd zatiaľ kazia nové členské krajiny, v ktorých je nehodovosť vyššia než v starej pätnástke, poznamenal Theologitis. "V dvadsaťpäťke bude ťažšie cieľ EK splniť. Noví členovia musia ozaj zabrať," usúdil. Dodal, že zníženie počtu nehôd je v záujme všetkých. Únia totiž za smrť na cestách zaplatí dve miliardy eur ročne alebo dve percentá svojho hrubého národného produktu, podotkol.
Najlepšie si obvykle medzi vodičmi počínajú Briti, Švédi či Holanďania. Do skupiny horších patrili vedľa niektorých nováčikov aj Gréci a Portugalci. V otázke bezpečnosti za volantom sa v EÚ napríklad polemizuje, do akej miery má byť povolený alkohol pri riadení. Kým väčšina krajín má povolený rôzne vysoký limit, len málo štátov, medzi ktoré patrí i Slovensko, má úplný zákaz. Zvažujú sa i opatrenia v konštrukcii áut, ktoré by mali zvýšiť bezpečnosť chodcov a cyklistov, či zavedenie pevných pravidiel pre stavbu ciest. (čtk)