Sebastien Loeb na snímke nepotvrdzuje povesť jazdca bez emócií. Takýmto saltom oslávil v cieli Rely Korzika zisk majstra sveta. FOTO - ČTK/AP
rok vyhral päť podujatí: v Monte Carle, vo Švédsku, Turecku, Nemecku a zlato získal i na Cypre, kde bol dodatočne diskvalifikovaný Fín Marcus Grönholm.
Loeb v seriáli absolvoval už 51 pretekov, v ktorých si prišiel pre deväť prvenstiev a jedenásťkrát bol druhý. Ani táto bilancia u neho nevzbuzuje veľa emócií, aspoň na prvý pohľad. Vyzerá, ako keby ho úspechy vôbec nevzrušovali. "Áno, som chladný a veľmi pokojný. Ale určite ma víťazstvo teší, len to nedávam najavo. Ja uspokojenie cítim vnútri," hovorí.
Sebastien Loeb sa narodil 26. februára 1974 v Oberhoffene. "Žili sme s rodičmi obyčajný život na vidieku. Začal som s gymnastikou, s ktorou som sa dostal až do žiackej reprezentácie. V pätnástich som sa zranil a musel skončiť. Potom prišla učňovka a prvé zamestnanie. Motoristický šport ma dlho vôbec nezaujímal. Až keď mi raz kamarát, ktorého autá naopak veľmi bavili, povedal, nech to skúsim," popisoval Loeb novinárom svoje športové začiatky.
Vyučený automechanik debutoval s Peugeotem 106 v roku 1995. Autá mu učarovali, vzápätí jazdil už národné majstrovstvá. Po dvoch rokoch sa zoznámil s Danielom Elenom, ktorý ho sprevádza ako spolujazdec doteraz na vrcholných súťažiach. Spolu prešli v roku 1998 k ďalšej francúzskej značke a zaznamenali niekoľko úspechov v Citroen Saxo Cupe. V roku 1999 ho vyhrali.
Loebove úspechy neušli pozornosti tímových bossov z MS, ale ani motoristickým teoretikom: od roku 1997 ho finančne podporovala francúzska automobilová federácia FFSA ako nádejného jazdca. Debut v seriáli MS nesmelý muž, ktorý žije s priateľkou Severine, absolvoval na Korzike 1999. Doma sa stal šampiónom na hline i asfalte, ktorý preferuje.
Logickým pokračovaním jeho kariéry bola spolupráca s Citroenom. V roku 2001 šokoval v San Reme druhým miestom za Gillesom Panizzim s Peugeotem, aj keď dával prednosť seriálu Super 1600, v ktorom sa stal svetovým šampiónom. Do sezóny 2002 už nastúpil s Xsarou a na Nemeckej rely si pripísal premiérovú výhru. V celkovom hodnotení obsadil desiatu priečku.
Minulý rok už preháňal kompletnú elitu a v tíme zatienil aj Carlosa Sainza. Loeb vyhral v Monte Carle, opäť v Nemecku a San Reme. Spolu nazbieral 71 bodov, šampión Solberg ich mal 72. "Som sklamaný. Veľmi ma to mrzí. Lenže na druhej strane som na začiatku sezóny s takýmto vyvrcholením ani nepočítal. Pre tím je to fantastické, sme v majstrovstvách tak krátko," hľadal útechu aspoň vo víťazstve v súťaži značiek.
Pred začiatkom tejto sezóny bol na svoje pomery optimistický. "Máme perfektné auto, tím pracuje bezchybne a ja sa cítim výborne. Mám všetky predpoklady a chcem byť majstrom sveta. Nemá cenu sa hrať na falošnú skromnosť." Počas šampionátu sa ukázalo, že Francúz, ktorý svojím chladom i precíznosťou za volantom skôr pripomína fínsku hviezdu rely, nehovorí do vetra.
(čtk)