Cestovný ruch podporujeme málo, cítiť to

BRATISLAVA - Slovensko podporuje cestovný ruch oveľa menej ako okolité krajiny. Ročne dáva na propagáciu asi 90 miliónov korún. Česká republika dala tento rok na podporu cestovného ruchu 260 miliónov, Maďarsko asi miliardu a Rakúsko vyše 5 miliárd korún.

BRATISLAVA - Slovensko podporuje cestovný ruch oveľa menej ako okolité krajiny. Ročne dáva na propagáciu asi 90 miliónov korún. Česká republika dala tento rok na podporu cestovného ruchu 260 miliónov, Maďarsko asi miliardu a Rakúsko vyše 5 miliárd korún.

Do Česka prišlo za minulý rok päťkrát viac zahraničných turistov ako na Slovensko. Utratili tam päťkrát viac peňazí ako turisti na Slovensku.

Aj na budúci rok dostane Slovenská agentúra na rozvoj cestovného ruchu približne 85 miliónov korún. Platí z nich nielen propagáciu na veľtrhoch, reklamu v zahraničných novinách či televíziách, ale aj vlastnú činnosť a činnosť svojich šiestich zahraničných zastúpení. Riaditeľ agentúry Roman Žatko nie je spokojný.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Agentúra zároveň spracúva projekty na získanie peňazí z Európskej únie. Na odbore implementácie pracuje 30 ľudí. Značná časť peňazí z rozpočtu teda neslúži priamo na propagáciu krajiny.

Nespokojné sú aj cestovné kancelárie, ktoré vozia na Slovensko zahraničných turistov. Podľa nich máme zbytočne krásne hory, kúpele, jazerá a akvaparky. Ak sa totiž zahraniční turisti o nich nedozvedia, nemôžu k nám ani prísť. Agentúra Czech Tour, ktorá láka turistov do Česka, investovala začiatkom roka 30 miliónov českých korún do reklamy na piatich celoeurópskych televíznych staniciach. Podľa prieskumov vďaka tejto reklame príde do Česka tento rok o dve až tri percentá viac turistov, ktorí tam utratia vyše dvoch miliárd českých korún.

Slovenská agentúra na rozvoj cestovného ruchu plánuje budúci rok reklamnú kampaň na satelitných televíziách. Vidieť by ju mohli diváci BBC, CNN, Eurosportu či Euronews.

SkryťVypnúť reklamu

Prezident Slovenskej agentúry cestovných kancelárií Robert Kohlmann si myslí, že by pomohla aj reklama v slovenských médiách. "V Rakúsku je to úplne bežné."

Cestovky kritizujú aj zrušenie tisíckorunovej podpory na domáci cestovný ruch. Ešte minulý rok mohol zamestnávateľ prispieť zamestnancovi tisíckou na domácu dovolenku. Tento príspevok si mohol odrátať z daní a nemusel z neho platiť dane ani odvody. Napríklad v Rakúsku takto pomohol štát vybudovať kvalitné ubytovacie zariadenia, ktoré slúžia aj zahraničným návštevníkom.

Kohlmann vraví, že ak štát podporí, aby Slováci dovolenkovali na Slovensku, ubytovacie zariadenia získajú viac peňazí a budú môcť zlepšovať svoje služby a kvalitu bez toho, aby zvyšovali cenu. To pomôže prilákať aj zahraničných návštevníkov.

SkryťVypnúť reklamu

 

Podpora cestovného ruchu
rok 2003

Slovensko Česko
Rozpočet agentúry na podporu cestovného ruchu 92 miliónov 260 miliónov
Počet veľtrhov, na ktorých sa zúčastnili 28 55
Prezentácie 34 39
Počet vydaných publikácií 12 30
Počet mediálnych výstupov iniciovaných agentúrou x 1200
Počet zamestnancov agentúry 29 60
Koľko zahraničných návštev novinárov 28 146
V koľkých jazykoch funguje internetová stránka agentúry 8 19
Počet zahraničných zastúpení 6 20
Počet turistov 1,4 milióna 6,7 milióna
Koľko peňazí utratili turisti 28 miliárd 127 miliárd

(Sumy sú v slovenských korunách)


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 340
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 911
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 389
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu