Šéf odborov Ivan Saktor povedal, že stiahnutím žaloby vedenie oboch železničných firiem uznalo, že "štrajk bol zákonný".
Hovorca Železničnej spoločnosti Miloš Čikovský hovoril o dohode s odbormi železničiarov, lebo "nemá význam vkladať prostriedky a sily do sporu", ktorý už po takom dlhom čase "pre nás stratil význam".
Odborári štrajkovali začiatkom roku 2003 niekoľko dní. Vedenie železníc vtedy požiadalo súd o predbežné opatrenie, ten nariadil štrajk zastaviť, a vlaky sa opäť pohli. Železnice podali aj žalobu na nezákonnosť štrajku.
Podpredseda Odborového združenia železničiarov Peter Rozložník hovorí, že vedenie železníc v oboch prípadoch obišlo elektronickú podateľňu na súde tak, že žiadosť podalo trikrát, až kým ju systém nepridelil sudkyni ochotnej štrajk zastaviť.
Po jeden a pol roku od štrajku súd stanovil pojednávanie na 25. októbra, ale vzápätí odborárom oznámil, že sa pojednávanie ruší. "Obávali sa výroku súdu a takticky stiahli žaloby," hovorí Saktor o vedení železníc.
Odborári sa obávajú, že keď znova budú štrajkovať, súd môže opäť vydať predbežné opatrenie, ktorým štrajk prikáže ukončiť. (rf)
Prečo štrajkovali
Zamestnanci železníc vyhlásili štrajk zo štyroch základných dôvodov. Žiadali okamžite zastaviť rušenie osobnej dopravy na regionálnych tratiach, či okamžite ukončiť rušenie 200 osobných vlakov. Ďalšie požiadavky boli, aby vedenie železníc začalo systémovo riešiť regionalizácie železničných tratí a utvárať podmienky porovnateľné s okolitými krajinami.