Najšetrnejší vodiči narábajú s plynovým pedálom a dosiahnutou rýchlosťou veľmi opatrne. Dokonca sú aj takí, ktorí počas státia v križovatke vypínajú motor. Bežnému autu takéto štartovanie neprospieva, ale cesta vedie aj týmto smerom. Prvé pokusy s motorom, ktorý nepracuje, keď to vodič nepotrebuje, robil VW s Golfom III. Najnovšie sa k tejto myšlienke prihlásil Citroe¨n modelom C3 Stop a Štart. Ešte pred premiérou na Parížskom autosalóne sme systém skúšali v praxi na západnom pobreží Francúzska. Citroe¨n C3 Stop a Štart využíva spojenie dvoch technológií, a to automatizovanej prevodovky Senzodrive a nového reverzného alternátora, ktorý slúži aj ako štartér. Len čo vodič zabrzdí (napríklad pred križovatkou) a rýchlosť auta klesne pod 6 km/h, systém samočinne otvorí spojku a vypne motor. Pokiaľ má vodič nohu na brzdovom pedále, motor stojí. Keď brzdu uvoľní, motor sa naštartuje. Proces štartovania alternátorom cez klinový remeň trvá veľmi krátko a keď je vodičova noha na plyne, agregát už v pohode beží. Výhody systému stop a štart sa prejavia vo veľkých mestách, kde autá často stoja v kolóne a po pár metroch sa posúvajú aj hodinu. Systém je zatiaľ aplikovaný na Citroe¨n C3 s motorom 1,4 16 V 90 k. V budúcnosti by mali Stop a Štart dostať modely C2 a C1. Obsah škodlivín vo výfukových plynoch a spotreba klesli v mestskej premávke o 10 % a mimo mesta o 6 %. Vo veľmi ťažkých dopravných situáciách veľkomiest klesá spotreba až o 17 %. Posádka takto vybaveného vozidla sa môže tešiť na státie v križovatke bez voľnobežných vibrácií motora.
Systém Stop a Štart má vlastnú kontrolu a deaktivuje sa, ak je motor studený, ak je slabá batéria, tiež nepracuje pri extrémnych teplotách pod
-10 a nad 30 stupňov Celzia, keď je veľký rozdiel medzi teplotou v in-
teriéri a vonkajšou teplotou, prípadne ak je zapnuté rozmrazovanie okien.