Ku koloritu Londýna patria staré poschodové autobusy i staromódne black cab, čiže taxíky. V ostatnom čase sa však iniciatíve medze nekladú, a tak konzervatívny black cab si môže dať nekonformný taxikár pomaľovať. Napríklad kvetinkami, motýlikmi, zvieratkami...
Moderní starčekovia
Malta nie je chudobná krajina, pokojne by si mohla dovoliť nakúpiť pre mestskú dopravu moderné autobusy, radní v hlavnom meste chcú však zachovať staručké vozidlá. Sú vďačným objektom kamier turistov, ale muzeálnu podobu majú iba zvonku. V útrobách majú moderné ekologické motory a prevádzka autobusov zodpovedá všetkým prísnym predpisom, ktorými Európska únia prekvitá.
Mýto podľa dennej doby Ostrovný štátik Singapur v juhovýchodnej Ázii živí na ploche 619 štvorcových kilometrov (ani nie dvojnásobok rozlohy Bratislavy) vyše 3,6 milióna obyvateľov a k tomu navyše denne aj stotisíc na mobilitu náročných turistov, zahraničných robotníkov a ľudí na služobných cestách. Vysokej životnej úrovni zodpovedá aj množstvo áut, taxíkov, mikrobusov a nákladniakov rozličných veľkostí. Aby doprava v meste neskolabovala, popri rozličných obmedzeniach a drastických daniach na dovoz áut, vláda investuje aj do premyslenej výstavby diaľnic. Jazda po nich je, samozrejme, spoplatnená, nie však jednorázovou známkou, ale špeciálnymi snímačmi za oknom vozidla s predplatnými kartami podobnými telefónnym. Poplatok za prejazd konkrétnym úsekom z karty sa odratúva zo signálov, ktoré vysielajú do prijímača v aute zariadenia inštalované na rampách pri vstupoch a výstupoch
z konkrétneho úseku. Doprava je regulovaná aj tak, že v špičkách sú poplatky vyššie. Aby vodič nestrácal čas, na rampách ponad autostrády sú aj aktuálne informácie o tom, za aký čas sa vodič dostane do konkrétneho cieľa a ak sú na trase zápchy, koľko sa zdrží, ak neprijme aktuálnu ponuku obchádzky.Koráb z púšte
Je to skutočný koráb púšte, pretože je aj korábom, a je aj v púšti. Napriek tomu, že v Dubaji a ďalších nových autami preplnených veľkomestách Arabského polostrova mladší príslušníci bohatých rodov dávajú prednosť síce luxusným, ale predsa len autám "normálnych" rozmerov, stále je záujem aj o takéto kusy. Z čias, keď prepukla móda hrdiť sa čo najväčším autiakom, podľa možnosti s čo najluxusnejším interiérom v drahej koži a so zlatými či pozlátenými kľučkami, mali predajcovia hlavu v smútku z najšokujúcejších podmienok kupujúcich. V Saudskej Arábii istý člen panovníckeho rodu vrátil obchodníkovi luxusné americké na mieru vyrobené auto po dôkladnej previerke rozmerov. Vytiahol z vrecka špagát, zmeral ním dĺžku auta a zistil, že je o šírku dvoch palcov kratšie, než auto, ktoré videl na dvore iného člena kráľovského rodu.
Diaľnice pod letiskami
Veľké nemecké mestá praskajú vo švíkoch a musia často hľadať aj mimoriadne zložité spôsoby riešenia pri križovaní cestnej, železničnej a dokonca aj leteckej dopravy. V niekdajšom Západnom Berlíne sa diaľ-ničný obchvat letiska vôbec nedal budovať, lebo cez územie vtedajšej NDR to nešlo. Ale o stavaní diaľnice priamo pod letiskom sa rozhodli aj v Mníchove (na snímke), napriek tomu, že letisko stavali na zelenej lúke takmer 30 kilometrov od centra mesta. Takéto kuriózne riešenie vyšlo lacnejšie než výstavba dlhého obchvatu, pretože ušetrili na pôde i stavebných nákladoch. Spokojnejší sú aj vodiči. Takéto riešenie zvolili aj pri rozširovaní letiska v Amsterdame a v menšom rozmere aj pri stavbe okružnej spojnice v Salzburgu. Na niektorých letiskách prechádza dráhami aj železnica. Napríklad v Havane a dispečeri majú čo robiť, aby zosúladili cestovné poriadky vlakov a lietadiel.
Najväčší Harley
Nie je to iba značka supermotocykla, je to aj súčasť imidžu majiteľa. Preto ten textil, parfémy, módne doplnky a ďalšie vecičky s povestným logom, preto reštaurácie a ďalšie podniky, kde sa "harlejáci" stretávajú. Aby bolo okamžite jasné, kde sa zastaviť aj bez mapy, majiteľ klubu v Las Vegas zaparkoval na svoje priečelie Harleya, ktorý je najväčší na svete. Krásny, ale nepojazdený.
Ľad na kontrole
Ochrancovia hraníc musia byť bdelí a ostražití a najmä v rozvojových krajinách si príslušníci tejto štátnej služby vedia vymyslieť čokoľvek, aby uistili okolie o svojej prepotrebnosti. Preto sa medzi Dominikánskou republikou a Haiti v 35-stupňovej horúčave kontrole, preclievaniu a zdravotnej kontrole podrobuje ľad pre reštaurácie v haitskom pohraničí. Musia ho pekne krásne vyložiť z chladiarenského auta, na fúrikoch pred pozorným okom uniformovaného úradníka previezť na druhú stranu hranice a tam naložiť do iného auta. Táto nezmyselná operácia má však aj jedno plus, pretože sa na hranici roztopí aj štvrtina objemu, treba vyrábať a prevážať
viac ľadu. A to znamená v biednych krajinách zopár pracovných miest navyše.
Pomaly s plynovou maskou...Katalyzátory, nekatalyzátory, v centrách preplnených ázijských metropol sa už tie splodiny nedajú dýchať. Rúška na tvári zametača chodníkov v Hongkongu nie je zo strachu pred SARS, ale na to, aby aspoň trochu odlifroval to neviditeľné škodlivé, čo sa valí k jeho nosu. Hoci neraz by bola potrebná už pomaly plynová maska a kyslíková bombička.