sú iba veľmi ťažko zmapovateľné, pretože sa neustále menia podľa požiadaviek trhu. Základ najväčších automobilových koncernov sa nemení, skôr pod ich krídla pribúdajú menšie značky z perspektívnych východných trhov. V súčasnosti sú najperspektívnejšie trhy, kde 80 % obyvateľstva automobil nevlastní. Západná Európa a Spojené štáty vozidlový park iba obmieňajú s malým percentom nárastu. Napokon jasnou rečou hovoria štatistické údaje za rok 2003 zverejnené spoločnosťami OICA a CCFA.
Najväčšou automobilovou chobotnicou je spoločnosť General Motors vyrábajúca ročne 8 112 000 automobilov (r. 2003). Svoj značný kapitál postupne investuje do automobiliek, ktoré majú perspektívu, ale sú zadĺžené. Posledné príklady sú automobilky Daewoo a Fiat. Daewoo sa dokonca na trhoch Európy a vybraných svetových trhoch predáva ako Chevrolet, a to je ďalšia značka patriaca GM. Samozrejme, nosnou značkou v Európe je Opel - Vauxhall. GM dokázal vyťažiť zo spolupráce Fiat - Opel okamžite, pretože od Talianov zobral naftové motory s viacnásobným vstrekom v jednom cykle a to 1,3 Multijet a 1,9 Multijet. Vo vozidlách Opel sa motory ponúkajú pod označením Ecotec.
Druhý v rebríčku výroby automobilov v roku 2003 bol Ford s počtom
6 526 000 vozidiel. Ford sa delí na európsky a americký a po celom svete má množstvo výrobných závodov. Pod krídla Fordu patrí Volvo, Jaguar, luxusný Aston Martin, Land Rover a japonská Mazda, ktorá je v štatistikách výroby vedená samostatne. Ford si môže prostredníctvom Mazdy pripísať 1 153 000 automobilov.
Volkswagen group je v súčasnosti na štvrtom mieste hneď za japonskou Toyotou. Nemecký koncern dobre investoval do značiek Škoda a Seat, ktoré pozdvihol z prachu a stali sa plnohodnotnými značkami koncernu so zameraním na určitý segment trhu. Kým Škoda je najprístupnejšou značkou koncernu, Seat má byť exkluzívne športová značka. Audi plní úlohu luxusnej športovej značky, nehovoriac o najziskovejšom členovi VW Group Porsche. Samotnú automobilku Volkswagen v súčasnosti drží nad vodou finančná divízia, pretože vývoj nových a drahých vozidiel priviedol Volkswagen do červených čísel.
Piaty najväčší automobilový koncern na svete (podľa počtu vyrobených automobilov) DaimlerChrysler v roku 2003 vyrobil 4 238 000 automobilov. Do tohto koncernu patrí mnoho automobilových značiek so zameraním na všetky kategórie vozidiel. Mercedes Benz vyrába osobné automobily, malé úžitkové, nákladné, kamióny a autobusy. Značky Chrysler, Jeep a Dodge, spadajúce do koncernu DaimlerChrysler, vyrábajú osobné a terénne automobily. Okrem nich patrí do zoskupenia osobný Smart, autobusy Setra, kamióny Freilighter, značky Thomas Build Shool Bus, Evo Bus a divízia Mitsubishi FUSO. Výroba osobných automobilov Mitsubishi zatiaľ koncernu DaimlerChrysler nepatrí, ale spolupracujú s Mercedesom na vývoji motorov.
Veľmi dobré výsledky dosahuje automobilový Napoleon koncern PSA Peugeot Citroen. Napríklad Citroen mal vlani rekordný rok a spolu s Peugeotom vyrobili 3 310 000 osobných a ľahkých úžitkových vozidiel. V súčasnosti výrazne expandujú na východ a svoje prevádzky stavajú v Česku a na Slovensku. Ostatné výrobné závody sú roztrúsené po všetkých kontinentoch sveta. Novým partnerom koncernu PSA je Ford, s ktorým spoločne vyvíjajú motory. Najnovšími prírastkami sú motory 1,6 HDi, ktoré montuje do svojich automobilov Ford aj Mazda.
Aliancia Renault Nissan funguje už päť rokov, pričom Renault má v aliancii 44,4-percentný podiel a Nissan má 15 %. V roku 1996 získala francúzska automobilka Renault 99,3-percentný podiel v rumunskej Dacii. Súčasťou aliancie Renault je spoločnosť Samsung motors, založená na vývoj a výrobu spoločných motorov.
Hyundai Motor Company je známy spojenectvom s KIA Motors a zatiaľ sa im darí, lebo v minulom roku spoločne vyrobili 2 697 000 automobilov. Hyundai úzko spolupracuje s koncernom DaimlerChrysler. Posledné správy prezrádzajú, že DaimlerChrysler AG a Hyundai Motor Company sa dohodli na novom usporiadaní svojho strategického spojenectva s cieľom lepšie realizovať ekonomické a strategické zámery. V rámci dohody Hyundai Motor prevezme 50-percentný podiel firmy DaimlerChrysler v kórejskom joint-venture na výrobu motorov do úžitkových vozidiel Daimler Hyundai Truck Corporation. Zároveň sa rušia príslušné licenčné a obchodné dohody a ukončené rokovania o spoločnom podniku na výrobu úžitkových automobilov v Kórei. Strategické spojenectvo oboch podnikov tak v novej podobe zahŕňa spoločný vývoj a výrobu štvorvalcových benzínových motorov firmami DaimlerChrysler. Hyundai Motor a Mitsubishi Motors Company pokračujú v projekte "World Engine" a dcérska spoločnosť DaimlerChrysler bude predávať osobné motorové vozidlá Hyundai a to modely Atos a Verna (Accent) na mexickom trhu. Tieto informácie dokazujú to, že strategické spojenectvá automobiliek nemajú hranice. n