HVB Bank
Pre svojich klientov poskytuje HVB Bank v prvom rade maximálne individuálny prístup, čo je v tomto segmente nesmierne dôležité. Rovnako dôležité je zváženie celkovej životnej a majetkovej situácie klienta, komplexné posúdenie celého jeho majetku a následne vypracovanie stratégie riadenia celého majetku v súlade s osobnými preferenciami a individuálnymi želaniami klienta. Ďalšími atribútmi, charakteristickými pre privátne bankovníctvo sú serióznosť, diskrétnosť, dôvera, komplexná starostlivosť o majetok, kvalitný a intenzívny servis v prospech klienta. Privátni bankári sú klientom dispozícii vždy, keď sú potrební a poskytujú im komplexnú starostlivosť zahŕňajúcu proces od strategického plánovania (štrukturalizácia majetku, analýza miery riziko/zisk, daňové a likvidné plánovanie), cenných papierov (správa majetku, poradenstvo), štandardného bankovníctva až po reality (analýza, poradenstvo financovanie, sprostredkovanie). Banka má na tieto služby vyčlenené samostatné priestory.
Istrobanka
Privátni bankári sledujú voľné zdroje klienta, pričom ho informujú o možnostiach investovania týchto voľných finančných prostriedkov. Po prvotnom kontakte klienta a privátneho bankára a podpise zmluvy o poskytovaní služieb privátneho bankovníctva prebieha vzájomná komunikácia zväčša prostredníctvom telefonických kontaktov. Klient si môže v prípade záujmu dohodnúť aj osobné stretnutie so svojím privátnym bankárom. Privátni bankári, samozrejme, pomáhajú klientovi aj pri riešení iných problémov, napríklad dohodnutím stretnutia s kompetentným odborníkom iného útvaru banky.
Ľudová banka
Základom privátneho bankovníctva je skutočne osobitný prístup ku klientovi s hlbokou znalosťou jeho možností, očakávaní, spotrebiteľského správania a pod. Špecifickým znakom oddelenia privátneho bankovníctva je promptné riešenie požiadaviek klienta. Stretnutia s klientom prebiehajú v oddelených priestoroch, ktoré zaručujú absolútnu diskrétnosť a intimitu. Ak klient prejaví záujem, jeho account manažér sa s ním stretne aj v jeho sídle. V prípade riešenia špecifickej požiadavky klienta, account manažér aktuálne a rýchlo zabezpečí stretnutie s pracovníkom, ktorý je v banke zodpovedný za danú
problematiku.
OTP Banka
Starostlivosť o klientov privátneho bankovníctva spočíva predovšetkým v osobnom prístupe. Vyškolení ľudia, ktorí sa starajú iba o klientov privátneho bankovníctva sú im stále k dispozícii a okrem spravovania ich peňazí im poskytujú aj poradenstvo. Privátni bankári reagujú na požiadavky klientov. Napríklad, ak chce klient peniaze vložiť na účet, alebo vybrať, zabezpečia to, ak chce nakúpiť cenné papiere, alebo zobrať úver takisto sú mu k dispozícii. Charakter tejto práce si vyžaduje, aby boli klientom vždy po ruke. Čas a miesto stretnutí s privátnym bankárom si vždy určuje klient, bankári sa jeho požiadavke prispôsobujú. V OTP Banke sú aj špeciálne priestory vyčlenené na tento účel.
Tatra banka
Klienti privátneho bankovníctva sú jednou skupinou klientov, pričom každému jednému klientovi v tomto segmente poskytuje rovnakú starostlivosť a to maximálnu. Priestory pre privátne bankovníctvo nie sú v Tatra banke nijako špeciálne upravené. Jednou z výhod privátneho bankovníctva je práve poskytnutie bankových služieb, napríklad v priestoroch klienta. Teda na mieste a v čase, ktoré klientovi vyhovujú. Podľa praktických skúseností privátnych bankárov Tatra banky ide často práve o mimobankové priestory.
Cieľom privátneho bankovníctva nie je, aby
klient "vysedával" v banke, ale mal svoje finančné potreby vybavené čo najefektívnejšie a najpo-hodlnejšie. Teda mal svojho privátneho bankára poruke vždy, keď ho potrebuje.
UniBanka
Pri starostlivosti o klienta vychádzajú privátni bankári UniBanky z hodnôt a filozofie prístupu, ktorá spočíva v ochrane a raste majetku klienta, inovácii a efektivite a dlhodobom vzťahu. Starostlivosť je poskytovaná na báze komplexného finančného servisu a poradenstva. Služby sú klientovi poskytnuté tam, kde mu to najviac vyhovuje - v súkromí domova, v priestoroch
klientovho pracoviska alebo diskrétne v privátnych priestoroch obchodných miest banky. UniBanka ako jediná banka na Slovensku disponuje sieťou regionálnych ôsmich privátnych pracovísk s oddeleným a kontrolovaným vstupom len pre klientov segmentu Private. Tieto pracoviská sú dizajnovo riešené úplne inak ako klasické obchodné miesta a sú vybavené luxusnejším interiérom.
Hlavným cieľom je ochrana a stabilný rast hodnoty majetku klienta. Dôraz je kladený na investičné poradenstvo, finančné plánovanie, zabezpečenie rutinných aj špeciálnych bankových služieb, poistné produkty. Snahou privátnych bankárov UniBanky je, aby klient mohol využívať služby privátneho bankovníctva kedykoľvek, aj keď je v práci, na dovolenke alebo doma (prostredníctvom telefónu, faxu). Zamestnanci UniBanky vystupujú aj ako sprostredkovatelia pri riešení aj iných
problémov klienta. Konkrétnym príkladom je situácia, keď privátny bankár zabezpečoval dodávku luxusného automobilu v osobitnej špecifikácii, podľa požiadaviek klienta prednostne a rýchlejšie vzhľadom "na zaužívaný" čakací čas.
VÚB
Podľa VÚB je práve v spôsobe prístupu a starostlivosti o klienta základný rozdiel medzi retailovým a privátnym bankovníctvom. V privátnom bankovníctve je veľmi dôležitý individuálny prístup ku klientovi. To znamená, že požiadavky
klienta sa plnia nadštandardným spôsobom. Privátni bankári VÚB sú pripravení za klientom prísť kamkoľvek a ponúknuť mu špeciálne produkty, ktoré sa bežne v retailovom bankovníctve neposkytujú. Vzťah s privátnymi klientmi je veľmi diskrétny. Klient je zaevidovaný pod určitým kódom a osobne ho pozná iba jeho vzťahový manažér a prípadne zástupca tohto manažéra. VÚB sa snaží vytvoriť si s klientmi privátneho bankovníctva dlhodobý vzťah založený na dôvere - banka klienta pozná, pozná jeho finančnú situáciu, jeho stratégiu a snaží sa mu poradiť v rôznych oblastiach financovania. Privátny bankár pomáha klientovi riešiť jeho financie. Je mu vždy poruke, keď ho potrebuje. Kontaktuje ho však aj sám s rôznymi návrhmi a produktmi. Aspoň dvakrát ročne si dohodne s klientom dlhšie stretnutie, na ktorom preberie jeho investície a prípadne ponúkne ďalšie možnosti investovania. Je mu však k dispozícii nielen pri investovaní, ale aj napríklad pokiaľ si chce klient vziať hypotéku, kreditnú kartu alebo poistenie. Vzťahový manažér poskytuje klientovi o takýchto produktoch základné informácie a následne pokiaľ má o produkt záujem, kontaktuje špecialistov v danej oblasti, ktorí s ním potom doriešia zmluvnú dokumentáciu. Na poskytovanie služieb privátneho bankovníctva sú vo VÚB vyčlenené špeciálne priestory jednak na ústredí banky ako aj v pobočkách. Privátny bankár sa však prispôsobuje potrebám a želaniam svojho klienta a stretáva sa s ním aj na miestach, ktoré si určí klient. (lusy)