Privátne bankovníctvo - služba len pre náročných a majetných klientov

Predstavte si, že ste vyhrali v lotérii niekoľko desiatok miliónov korún a neviete, čo s toľkými peniazmi urobiť. Ak budete iba nakupovať a užívať si, môže sa ľahko stať, že o nejaký čas budete mať iba toľko, koľko ste mali pred výhrou. Ako však tejto ...

Predstavte si, že ste vyhrali v lotérii niekoľko desiatok miliónov korún a neviete, čo s toľkými peniazmi urobiť. Ak budete iba nakupovať a užívať si, môže sa ľahko stať, že o nejaký čas budete mať iba toľko, koľko ste mali pred výhrou. Ako však tejto situácii predísť? Využite službu bánk pre náročných a majetných - privátne bankovníctvo. Získate osobného bankára, ktorý vám bude k dispozícii kedykoľvek a dokáže vybaviť takmer všetko. Keď budete potrebovať, navštívite ho v jeho kancelárii a nebudete odkázaný na čakanie v rade za prepážkou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Skúsenosti z praxe ukazujú, že množstvo bohatých ľudí časom o svoj majetok príde. Nie je nič prekvapujúce, že napríklad ľudia, ktorí zbohatli výhrou v lotérii alebo dedičia, nevedia zväčša s peniazmi dobre zaobchádzať. Rôzne štúdie rovnako dokázali, že ľudia s nízkymi príjmami a málo kvalifikovaným zamestnaním začnú bezmyšlienkovite utrácať a po nejakom čase skončia opäť vo svojej pôvodnej profesii. Je preto potrebné konzultovať narábanie s peniazmi radšej s odborníkmi, na čo sú privátni bankári priamo určení.

Začiatkom deväťdesiatych rokov neboli v bankách bohatí klienti od bežných nejako zvlášť odlišovaní. Postupne sa však začali vytvárať zvláštne oddelenia starajúce sa o významných klientov. Kto je významný klient? Základným krité-riom je objem peňazí, ktorými klient disponuje. Nemusí to však byť vždy tak. Významným klientom môže byť pre banku aj známa osobnosť, napríklad herec, spevák alebo športovec vytvárajúci banke vhodný imidž.

SkryťVypnúť reklamu

Špecifiká privátneho bankovníctva

Privátne bankovníctvo je špecifické a funguje úplne inak ako väčšina finančného sektoru, kde musí byť všetko rýchle a lacné. Bohatý klient sa nedá zlákať reklamou, ale dá na osobné odporučenie. A to sa zmanipulovať nedá. Skúste si zaloviť v pamäti, či ste videli v televízii reklamu na privátne bankovníctvo. Pravde-podobne ste nič také nezaregistrovali. Získať si bohatého klienta znamená, že musí zamestnancom banky dôverovať. No a nájsť takéto osobnosti, ktoré si získajú dôveru klienta je veľmi ťažké. Tieto pozície sa totiž neobsadzujú na základe inzerátu v novinách, ale tiež skôr osobnými odporúčaniami a to je časovo náročné. Ideálny privátny bankár však nemusí byť bezpodmienečne bankár. Môže to byť napríklad aj bývalý úspešný manažér, musí však dokázať s klientom prekonzultovať akúkoľvek záležitosť týkajúcu sa jeho financií. V zahraničí sú privátni bankári často starší zamestnanci, pracujúci pre banku niekedy aj celý svoj život. Často zastávajú aj dôležité funkcie, pretože veľmi bohatý klient nechce hovoriť s radovým pracovníkom, ale s riaditeľom. Slovensko je v tomto trochu odlišné - funkcie privátnych bankárov zastávajú skôr ľudia okolo 30 - 45 rokov. Títo zamestnanci sú však rovnako ako vo svete veľmi lojálni. Sú dobre zaplatení a vzťahy na pracovisku sú takmer "rodinná záležitosť". Banka si totiž nemôže dovoliť, aby privátny bankár od nich odišiel pracovať niekam inam. S ním by totiž odišli aj časť "jeho" klientov. A aj keď ich je iba málo, určite stoja za to. Veď jeden veľmi bohatý klient môže vlastniť majetok, ktorý by banke poskytli desiatky až stovky "obyčajných" klientov, preto má význam, aby zostal naďalej jej klientom. Veď nájsť takéhoto klienta je skutočne náročné. Nezáleží na reklame, ale na schopnosti privátnych bankárov. Tí musia takýchto klientov aktívne vyhľadávať, musia chodiť na rôzne konferencie, na golf a získavať kontakty na potenciálnych zákazníkov. A ako to už zvyčajne býva, banky sa tiež snažia získať nových zákazníkov preberaním privátnych bankárov iným bankám.

SkryťVypnúť reklamu

Rodinný lekár na financie

Privátny bankár na základe individuálnej starostlivosti poskytuje klientovi kedykoľvek široký komplex služieb týkajúci sa jeho finančných záležitostí. Je samozrejmosťou, že úradné hodiny v privátnom bankovníctve neexistujú, bankár je dostupný vždy na telefóne 24 hodín denne aj cez víkendy a dovolenky klientovi tak, aby mu mohol vždy poskytnúť požadované služby. A nielen to. Často je aj sprostredkovateľom medzi klientom a požadovaným odborníkom, napr. burzovým analytikom, odborníkom na hypotéky a podobne. Dá sa o ňom povedať, že je rodinným lekárom na financie. Pozná dôverne celkovú situáciu v rodine, vie či klient uprednostňuje vysoký výnos, alebo bezpečnosť investície, alebo kladie dôraz na daňovú optimalizáciu. Schôdzky s klientom sa konajú buď v diskrétnych priestoroch banky s koženými sedačkami, huňatými kobercami a celkovo luxusným vzhľadom alebo aj v reštaurácii, ak si to klient želá. Možné je aj rokovanie v priestoroch u klienta. Pri bežných operáciách však netreba chodiť do banky, stačí zavolať a o ostatné sa bankár už postará.

SkryťVypnúť reklamu

Cena za starostlivosť

Koľko musíte mať peňazí, aby ste mohli využiť služby privátneho bankovníctva? Tak napríklad vo Švajčiarsku si v tejto oblasti "neškrtnete", ak na účte nemáte aspoň 5 miliónov dolárov. Samozrejme, amerických. Dôvod je jednoduchý - privátny bankár je vysoko kvalifikovaná a samozrejme, veľmi dobre zaplatená pracovná sila. Navyše tu nejaká automatizácia činností nie je možná, pretože finančné poradenstvo bude vždy o komunikácii medzi klientom a privátnym bankárom.

Samozrejme, nič nie je zadarmo a ani privátne bankovníctvo nie je výnimkou. Vo svete je bežné, že cena za túto službu sa pohybuje medzi 1 až 1,5 percenta z objemu spravovaného majetku ročne. Je preto bežné pre rodiny s majetkom cez 250 miliónov dolárov, že už nevyužívajú priamo služby banky, ale majú vlastné kancelárie so zamestnancami, ktorí sa o ich majetok starajú.

SkryťVypnúť reklamu

Opis privátneho bankovníctva môže pripadať našim občanom ako z inej planéty. Toto odvetvie existuje, samozrejme, aj u nás, rozdiel je iba vo výške financií, nie v základných princípoch.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 602
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 338
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 160
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 362
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 843
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 890
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 361
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu