Aj takto vyzerá kampaň: Stanislav Gross rozdáva autogramy pred koncertom hviezd českého popu v Liberci.
FOTO - ČTK
V susednom Česku naplno beží volebná kampaň pred novembrovými krajskými a senátnymi voľbami. Vládnuca sociálna demokracia ju oficiálne začala v nedeľu na Řípe, bájnej hore českej národnej mytológie. Ozajstný štart sa však konal v stredu v Liberci na severe Čiech. Bol ním koncert popových hviezd, ktoré sa v nastávajúcom zápase rozhodli podporiť českú ľavicu.
Na Řípe rozdával premiér Stanislav Gross svojim prívržencom metly, ktorými mali očistiť krajské úrady a radnice a vymiesť z nich svojich protivníkov. Nápad okamžite prevzala opozičná ODS. Tá však chce pomocou metiel štát očistiť od sociálnych demokratov a od policajného štátu, ktorý podľa nich Gross zavádza. Českí politológovia sa zhodujú na tom, že sa začal mimoriadne agresívny a drsný volebný boj.
Najviac pozornosti však zatiaľ púta turné pozostávajúce z 15 "hviezdnych koncertov" najväčších stálic a nových objavov českého popu, ktoré pre sociálnu demokraciu a svojho osobného priateľa zorganizovali majitelia agentúry GoJa, Karel Gott a známy prednovembrový výrobca spevákov František Janeček.
Na koncertoch vystúpia okrem Gotta, Helena Vondráčková, Michal David a Iveta Bartošová či finalisti súťaže Česko hľadá SuperStar Tomáš Savka a Šárka Vaňková z Janečkovej stajne. O dobrú náladu medzi vystúpeniami sa postará Jiřina Bohdalová.
Na prvý koncert do Liberca prišlo okolo tisíc ľudí. Vstupenka stála sto korún, získané peniaze pôjdu na dobročinné účely.
Podľa Janečka ide o plnohodnotné hudobné akcie a nie súčasť volebnej kampane. Akurát na nich spolu so spevákmi vystúpia aj predstavitelia sociálnej demokracie vrátane Grossa.
Ten včera v Liberci, podobne ako pred ním iní politici strany, odmietol povedať, koľko koncerty stoja a aký honorár speváci dostanú. Podľa informácií Lidových novín by mali Gott a Vondráčková dostať medzi 100- až 200-tisíc korunami za koncert, čo je mierne pod ich zvyčajnou taxou.
Podľa Grossa má strana na celú kampaň minúť asi 40 miliónov českých korún, čo odborníci spochybňujú. Súčasťou kampane sú aj známe bilbordy, z ktorých mladý premiér presviedča ľudí, že je sociálny demokrat, že to s nimi myslí úprimne.