Najvyššiu, 200-tisícovú pokutu navrhla licenčná rada za odvysielanie reklamy v reklamnej prestávke druhej tretiny hokejového zápasu Švédsko - Kanada počas májových majstrovstiev sveta v hokeji. Verejnoprávna televízia sa totiž pre reklamu pripojila do vysielania prenosu zápasu neskôr, ako bolo stanovené.
"Podľa našich zistení došlo k zlyhaniu ľudského faktora, režisér dal neskoro pokyn na pripojenie sa," povedal člen manažmentu STV Branislav Zahradník. Kauzu vraj ešte vyšetria v televízii a ak režisér pochybil, bude potrestaný. Lehotu na odvolanie sa proti pokute má STV do 15. októbra.
Ďalšia pokuta, o ktorej licenčná rada rozhodla, je 50-tisíc korún. Tú by mala STV zaplatiť za odvysielanie reprízy relácie Metro 29. januára o 13.20. V programe vysielanom popoludní totiž boli použité vulgárne slová, čo by podľa rady mohlo "ohroziť psychický, fyzický alebo morálny vývoj maloletých a narušiť ich duševné zdravie a emocionálny stav". Aj v tomto prípade sa STV môže odvolať do 15. októbra. Zahradník pripustil, že vulgarizmy v relácii odzneli, podľa neho však "treba zvážiť, či odzneli v takej miere, ktorá nie je v bežnej komunikácii ľudí obvyklá."
Pokutu v rovnakej výške dostala STV za film Sestrička Betty, ktorý mohli diváci sledovať 18. marca o 20.00. Podľa názoru licenčnej rady STV nezohľadnila vekovú vhodnosť tohto diela a neoznačila ho ako nevhodný pre maloletých do 15 rokov, aj keď obsahoval scénu plnú násilia, mučenia a skalpovania človeka. O odvolaní sa proti rozhodnutiu rady musí STV rozhodnúť do 19. októbra.
(sita)
Tri štvrtiny divákov by televíznu reklamu obmedzili
BRATISLAVA - Množstvo reklám v televízii by sa malo podľa 72 percent občanov obmedziť.
Vyplýva to z prieskumu, ktorý včera zverejnili Median SK, Market & Media & Lifestyle - TGI, 1. vlna 2004. Prieskum urobili na vzorke 2322 respondentov. Vyše 17 percent opýtaných si myslí, že množstvo reklamy v televízii je primerané a ponechali by ju v rovnakej miere.
Zákaz televíznej reklamy podporuje sedem percent ľudí. Viac reklamných šotov by na svojej obrazovke uvítalo 0,7 percenta respondentov.
Dve percentá opýtaných si myslia, že väčšine reklám môžu dôverovať. Skôr sa im dá dôverovať podľa 24 percent. Určite sa im nedá veriť podľa 18 percent respondentov a skôr sa im veriť nedá podľa 55 percent respondentov. (sita)