Dva milióny na naše výrobky

BANSKÁ BYSTRICA - Iba dva milióny dalo ministerstvo hospodárstva na kampaň, ktorá má podporiť kupovanie domácich výrobkov.

„Je to veľmi nízka suma, ale myslím si, že na štart projektu propagácie slovenských výrobkov to stačí,“ hovorí generálna riaditeľka sekcie ochrany spotrebiteľa, obchodu a služieb Eva Szabóová. Pripúšťa, že táto suma by pri dobrej mediálnej kampani, ktorá projekt musí sprevádzať, vystačila tak na prvé dva týždne.

„Základom projektu je tvorba značky, zvučky a sloganu, ktorý dá spotrebiteľovi jasný signál, že výrobok bol vyrobený na Slovensku,“ povedala Szabóová. Mediálnu kampaň spustia začiatkom budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo počíta aj s finančným príspevkom výrobcov, ktorí budú logo používať.

Koľko zaplatia, ani aké budú podmienky prideľovania označenia, zatiaľ nevedia.

Zámerom ministerstva je logom slovenský výrobok označiť všetky výrobky, ktoré splnia normy.

Podobný projekt ako ministerstvo pripravilo aj združenie EAN Slovakia, ktorého členmi je tritisíc používateľov čiarového kódu. Súťaž už mali pripravenú, ale zastavili ju. Ak sa ministerský projekt ukáže ako neúspešný, bude EAN vo svojej aktivite pokračovať. Podľa nich totiž zo 100 korún predajnej ceny slovenského potravinárskeho výrobku zostáva 98 na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 403
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 024
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 695
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 396
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 083
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 674
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 619
  8. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 582
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu