„Je to veľmi nízka suma, ale myslím si, že na štart projektu propagácie slovenských výrobkov to stačí,“ hovorí generálna riaditeľka sekcie ochrany spotrebiteľa, obchodu a služieb Eva Szabóová. Pripúšťa, že táto suma by pri dobrej mediálnej kampani, ktorá projekt musí sprevádzať, vystačila tak na prvé dva týždne.
„Základom projektu je tvorba značky, zvučky a sloganu, ktorý dá spotrebiteľovi jasný signál, že výrobok bol vyrobený na Slovensku,“ povedala Szabóová. Mediálnu kampaň spustia začiatkom budúceho roka.
Ministerstvo počíta aj s finančným príspevkom výrobcov, ktorí budú logo používať.
Koľko zaplatia, ani aké budú podmienky prideľovania označenia, zatiaľ nevedia.
Zámerom ministerstva je logom slovenský výrobok označiť všetky výrobky, ktoré splnia normy.
Podobný projekt ako ministerstvo pripravilo aj združenie EAN Slovakia, ktorého členmi je tritisíc používateľov čiarového kódu. Súťaž už mali pripravenú, ale zastavili ju. Ak sa ministerský projekt ukáže ako neúspešný, bude EAN vo svojej aktivite pokračovať. Podľa nich totiž zo 100 korún predajnej ceny slovenského potravinárskeho výrobku zostáva 98 na Slovensku.