
ILUSTRAČNÉ FOTO SME - JÁN KROŠLÁK
je.
„V minulosti sa vianočné nákupy začínali už okolo 15. októbra. Teraz to trvá tak dva týždne. Vlani sa napríklad všetko rozbehlo až po Mikulášovi,“ vysvetľuje Miroslav Šofranko, riaditeľ hypermarketu Tesco v Košiciach. Pripomína, že v tomto roku sa zákazníci správajú mimoriadne nevyspytateľne. Do istej miery to ovplyvnil celosvetový spotrebiteľský útlm, ktorý nastal po tragických udalostiach v septembri v USA.
„Vyššie tržby očakávame, keď budú výplatné termíny. Malo by to byť teraz v piatok, ale hlavne budúci týždeň. A vypukne to,“ nádeja sa Šofranko.
V hypermarkete Tesco v Nitre predvianočné zvýšené míňanie peňazí pociťujú od minulého mesiaca. Podľa asistentky riaditeľky Dáše Miťkovej sa to začalo hneď po novembrových výplatách. „Ľudia už odvtedy kupujú mikulášsko-vianočný tovar. Inak ide najmä šport a hračky. Najväčší nápor nastane po decembrových výplatách - budúci týždeň,“ dodáva.
Predajne Dráčik majú o záujem kupujúcich postarané, hračky sú totiž najtradičnejšími darčekmi. „V tomto roku nemáme viac tovaru ako vlani. Veď nemožno povedať, že by kúpna sila trikrát stúpla. Hračky sa zatiaľ predávajú ako po iné roky. Niektoré položky sú už vypredané,“ hovorí Igor Prochác, obchodný manažér Dráčika-maloobchodu.
(ru)