Ak budete s organizáciou komunikovať aj písomne, môžete očakávať, že po rozhovore vám písomne potvrdí prijatie do zamestnania s dátumom nástupu. Pri tomto postupe je menšia pravdepodobnosť, že sa organizácia bude snažiť len o ústny dohovor.
Prevažná väčšina dohovorov o nástupe sa vykonáva s priamym nadriadeným, personálnym útvarom alebo riaditeľom divízie alebo riaditeľom spoločnosti. Je potrebné si uvedomiť, že každá organizácia má aj svojich majiteľov a generálnych riaditeľov, ktorí majú možno iné predstavy o novom zamestnancovi. Preto je potrebné v rámci konkrétneho posledného rozhovoru zapojiť do tejto fázy aj tých manažérov, ktorí v organizácii participujú na konečnom rozhodnutí. Problémy v praxi nastávajú, ak má spoločnosť viacerých majiteľov a riaditeľov, ktorí majú právo o týchto veciach rozhodovať.
B. Nebezpečenstvo, že avizované a dohodnuté pracovné miesto
k danému dátumu organizácia nevytvorí alebo vôbec nedôjde k vytvoreniu pracovného miesta.
C. Nebezpečenstvo, že organizácia pri podpise pracovnej alebo manažérskej zmluvy zmení pracovné podmienky alebo podmienky spolupráce (platové, podmienky pre výkon práce alebo aj miesto výkonu práce, ostatné podmienky, ktoré pri vstupnom rozhovore ponúkala - napr. možnosť vzdelávania atď.)
Ak ste dospeli do štádia, že všetky organizačno-technické požiadavky nového zamestnávateľa sú dohodnuté a súčasne aj potvrdené, je potrebné uskutočniť rozhovor s momentálnym zamestnávateľom. V princípe platí, že priamy nadriadený by mal byť čo najskôr informovaný o vašom odchode. Nemal by byť ten posledný, ktorý sa to dozvie a navyše len písomne prostredníctvom personálneho útvaru. Tento typ rozhovoru by mal byť štruktúrovaný a vedený racionálne.
Nadriadený môže reagovať buď:
NEGATÍVNE: bude robiť prekážky, aby sa nemohol realizovať váš odchod, alebo vám ho znepríjemní,
POZITÍVNE: bude sa snažiť čo najrýchlejšie vás nahradiť novým pracovníkom, alebo vás bude chcieť udržať/stabilizovať: navrhne vám zvýšenie platu, ďalšie zamestnanecké výhody, resp. bude chcieť riešiť problémy a splniť potreby, ktoré ste uviedli ako dôvod odchodu. Je dôležité zvážiť, nakoľko sú návrhy nadriadeného reálne.
Ak ste pevne rozhodnutý o odchode do novej organizácie, ra-cionálne zdôvodnite momentálnemu zamestnávateľovi pohnútky vášho odchodu. Je pravdepodobné, že to zamestnávateľ pochopí ako ďalší stupeň vo vašom profesionálnom rozvoji. Vtedy si aj ostatní pracovníci organizácie zachovajú k vám pozitívne neformálne väzby.